Industry Wire

Geplaatst door Sony Nederland - Whizpr

Europese Primeur: Sony Tablet Campagne laat consument kiezen op welk Nederlands billboard hij wil staan

De campagne past in de wereldwijde make.believe Sony campagne. In deze Benelux campagne waar on- en offline communicatie bij elkaar komt, heeft Sony ervoor gekozen een Facebook-app centraal te zetten. Door Sony Nederland op Facebook te ‘liken’, kunnen consumenten zich aanmelden voor de interactieve billboard-applicatie. Vervolgens hebben ze de keuze uit zeven led-billboards op diverse locaties in Nederland, waaronder het grootste billboard op het Rembrandtplein in Amsterdam, waarop ze zichzelf of vriend(en) kunnen laten zien. Consumenten bepalen daarbij zelf welke Facebook-foto ze willen vertonen. Door die foto via de ‘Throw’ (gooien) functie naar het billboard van hun keuze te slepen is het plaatsingsverzoek een feit. Binnen een uur is de foto, na een moderator check, op het geselecteerde billboard te zien.

Optimaal gebruik van social media
Steeds meer consumenten blijven in contact met vrienden of delen content via mobile devices zoals tablets. Sony maakt in deze campagne optimaal gebruik van social media in combinatie met de nieuwe tablet. Door de interactie met de consument vanuit social media te ondersteunen en te stimuleren, laat Sony de consument het multifunctionele gemak van de tablet zien en het plezier zelf ervaren. De ‘gooi’-functie waarmee je content eenvoudig van de tablet naar de televisie kunt verplaatsen, is kenmerkend voor de funfactor van de Sony Tablet. Per billoard wordt uiteindelijk een foto-inzender uitgekozen en beloond met een Sony Tablet S.

Technische realisatie
Technisch komt er veel bij kijken om de campagne te realiseren. De applicatie wordt gehost bij Facebook. Met de exploitant van billboards zijn goede afspraken gemaakt. Camille Borsje, Manager Marketing Communcations bij Sony Benelux: “Veel is al gedaan en bedacht als het gaat om mediacampagnes. Het is dan bijzonder om een campagne op te starten die niet eerder is vertoond in Europa. Wij zijn de eerste die meerdere led-billboards tegelijkertijd inzetten waarbij jezelf kunt kiezen op welk scherm je zichtbaar wilt zijn. Dus eigenlijk hebben we een dubbele primeur van de meest onderscheidende tablet en een ludieke campagne; een passende combinatie.”

Partners
De campagne is ontwikkeld door S2 Media in samenwerking met Sony Nederland en mediabureau OMD. De deelnemende billboards zijn: Amsterdam – Rembrandtplein, Amsterdam – WTC, Utrecht – Hoog Catharijne, Eindhoven – WC Plaza, Arnhem – Korenmarkt, Rotterdam – Hoogstraat, Rotterdam – Lijnbaan.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht