Geplaatst door Appwiki

Exact Online veruit het populairste boekhoudprogramma bij succesvolle bedrijven

Onder succesvolle bedrijven in Nederland gebruikt meer dan de helft Exact Online als boekhoudprogramma. Maar liefst 51,2 procent van deze bedrijven gebruikt Exact Online. Dat blijkt uit onderzoek van Appwatching onder 41 bedrijven die of in de Deloitte Fast50 staan of een FD Gazelle zijn.

Verder komt in het onderzoek naar voren dat 95 procent van de succesvolle bedrijven beschikt over een boekhoudpakket. Onder bedrijven met meer dan 25 medewerkers is dit zelfs honderd procent.

Een eigen CRM maken
Appwatching onderzocht ook welk CRM systeem het populairst is onder deze bedrijven. Uit het resultaat blijkt dat, in tegenstelling tot het gebruik van de boekhoudprogramma’s, het CRM-gebruik veel gevarieerder is. Wat verder opvalt, is dat de meeste bedrijven (14,6 procent) hun eigen CRM maken. Vooral onder de bedrijven met meer dan 25 medewerkers is dit het geval: 16,7 procent. Onder deze bedrijven bleken verder Salesforce (20,8 procent) en Hubspot (12,5 procent) veelgebruikt.

Cloudsoftware is gemeengoed
Ook een online CRM systeem wordt veel gebruikt door de succesvolle bedrijven. Negen van de tien beschikt over een CRM systeem. “Uit de resultaten van dit onderzoek blijkt dat het gebruik van een cloudsoftware tegenwoordig gemeengoed is. Zonder een online boekhoudpakket en CRM systeem kun je geen sterke groei realiseren”, licht Steven Houkes, hoofdonderzoeker van Appwatching, toe.

Over Appwatching
Appwatching is een online platform waar je als ondernemer alles komt te weten over de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van business apps. Wij geloven dat jij met de nieuwste generatie apps alles uit je business haalt. Om goed op de hoogte te blijven van wat er allemaal gebeurt op gebied van bedrijfssoftware is Appwatching de site die jou hierin ondersteunt.