Geplaatst door Limesearch

Executive search alsmaar populairder op krappe arbeidsmarkt

Op het moment dat er krapte op de arbeidsmarkt is, is het vinden van goed personeel een taak die nog intensiever is dan gewoonlijk. Een medewerker die competent is en volledig in uw bedrijfscultuur past, is niet eenvoudig gevonden. Waar vindt u deze mensen en hoe kunt u ervoor zorgen dat de sollicitatieprocedure vlot verloopt, maar waarbij u zeker weet dat u de beste kandidaat voor de functie zult spreken? Limesearch heeft de kennis en ervaring om dit voor u in goede banen te leiden.

De juiste kandidaat voor uw vacature

In de ideale situatie maakt u via een advertentie kenbaar dat er een vacature is, en krijgt u sollicitaties van geschikte kandidaten die actief op zoek zijn naar een andere baan. Op het moment dat er een krappe arbeidsmarkt is, is dit scenario niet zo vanzelfsprekend. De mensen die u zoekt, hebben vaak een baan waar ze op zich tevreden over zijn. Uw vacature zal waarschijnlijk niet onder hun aandacht komen, omdat ze niet actief op zoek zijn. Limesearch heeft een groot netwerk en contacten met professionals, waar uw vacature bij onder de aandacht wordt gebracht. Met het aantrekkelijke vooruitzicht om een stap voorwaarts te kunnen maken in hun carrière, zijn er zeker belangstellenden voor uw vacature.

Limesearch begeleidt het sollicitatieproces

Met het benaderen van de juiste kandidaat voor de functie bent u er natuurlijk nog niet. Feitelijk begint de sollicitatieprocedure dan pas. Limesearch neemt dit hele proces graag van u over. Op basis van het dossier dat u heeft opgesteld met de medewerker van Limesearch, is volledig duidelijk aan welk profiel de kandidaat moet voldoen. De sollicitant kan namelijk op papier wel de ideale werknemer zijn, maar uit de gesprekken zal moeten blijken of dit ook op persoonlijk vlak het geval is. De consultant van Limesearch zal u representeren als werkgever tijdens de gesprekken en al uw wensen en eisen in acht nemen. Uiteraard vindt er regelmatig terugkoppeling met u plaats over de gesprekken en de ontwikkelingen. Zo blijft u volledig betrokken, zonder dat het u extra tijd kost.

Profiteer van een executive search bureau als Limesearch

Behalve het feit dat u zelf niet actief hoeft deel te nemen aan de sollicitatieprocedure en daarmee tijd bespaart, zijn er nog meer voordelen bij het werven via Limesearch. Dankzij de jarenlange ervaring zijn wij volledig op de hoogte van de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. Hierdoor zijn wij in staat snel in te springen op het moment dat u op zoek bent naar een kandidaat met een bepaald profiel. Daarnaast stellen wij alles in het werk om de beste match te vinden. U kunt er zeker van zijn dat wij volledig op de hoogte zijn van uw bedrijfsactiviteiten en daardoor begrijpen waar een kandidaat aan moet voldoen. Aan de andere kant investeren wij ook in het leren kennen van de kandidaat, zodat wij zeker kunnen zeggen of deze niet alleen wat betreft de werkzaamheden, maar ook wat betreft persoonlijkheid bij uw bedrijf past. Ongeveer zeventig procent van de werkenden in Nederland is niet actief op zoek naar een nieuwe functie. Limesearch vindt onder hen voor u de beste kandidaat, ook bij een krappe arbeidsmarkt.