Industry Wire

Geplaatst door KPN

Ex-miljonair Hans verschijnt in nieuwe commercial van KPN

Rotterdam, 5 augustus 2019 – Vanaf maandag is een nieuwe commercial van KPN op televisie te zien met in de hoofdrol de legendarische ex-miljonair Hans, bekend uit de Telfort-reclames. Zoals altijd laat het optimistische voormalig Quote 500-lid zien hoe je kunt genieten zonder te veel te betalen.

“Wie had dat gedacht? Van een privéstrandje naar all-inclusive met een bandje”, zijn de eerste woorden van het vrolijke Telfort-icoon in de nieuwe KPN-commercial. Met zijn gezin geniet hij van de vakantie in een overvol zwembad en aan het lopend buffet.

Van golfbaan naar bijbaan
De Telfort-reclamereeks werd in 2011 bedacht door reclamebureau N=5. Hans maakte de afgelopen acht jaar furore als de door de crisis getroffen ex-miljonair. Hans, zijn vrouw en twee kinderen moesten financieel een forse stap terug doen. Geen dure huizen, luxe vakanties en uitbundige feesten meer. Maar Hans wist zijn financiële val een positieve draai te geven.

In al zijn optimisme opende hij altijd stralend met “Wie had dat gedacht?”, gevolgd door vele pakkende oneliners. Een kleine selectie: “Van een X5 naar lijn 5”, “Van zeiljacht naar koopjesjacht”, “Van een eigen fortuin naar een gedeelde voortuin” en “Van shoppen in Parijs naar shoppen voor de laagste prijs”. Hans bedacht ook de term Sinterkerstennieuw, waarbij hij alle feestdagen op één dag vierde om zo geld te besparen.

Prijzen
De campagnes vielen vaak in de prijzen. De sympathieke ex-miljonair sleepte voor N=5 één gouden en drie bronzen Effie’s, een Gouden Loeki, een Gouden Lamp, twee SAN Accents en een SAN Consistent in de wacht.

Sinds mei dit jaar zijn Telfort en KPN samengegaan. Zo wil de telecomaanbieder de krachten van beide partijen bundelen. Voor de abonnees van Telfort is er niets veranderd. Consumenten die houden van goede aanbiedingen hoeven volgens de telecomaanbieder niets te vrezen. Zoals Hans al zegt: “Ook nu Telfort KPN wordt, blijven er genoeg slimme deals te vinden.” Zo heeft de inventieve ex-miljonair voor klanten die deze maand een abonnement met Samsung S9 afsluiten een toepasselijk cadeau: de Hansdoek, een handdoek om strandbedjes bezet te houden.

Over KPN
KPN biedt veilige, betrouwbare en toekomstbestendige netwerken en diensten aan, met als doel om iedereen altijd en overal te verbinden en tegelijkertijd een schonere en welvarender wereld te creëren. KPN werkt aan haar ambities aan de hand van vijf thema’s: innovatie (technologie betekenis geven), midden in de samenleving (Nederland verbinden), duurzaamheid (elke dag een beetje groener maken), ons netwerk (de digitale snelweg van Nederland) en veiligheid (iedereen zorgeloos online). Voor zakelijke klanten verzorgt KPN tevens volledig beheerde telecommunicatie- en ICT-oplossingen en -advies voor onder andere cloud-based werkplekken, startklare IoT-oplossingen en IT-security diensten.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht