Geplaatst door Extreme Networks

Extreme versterkt positie in Enterprise Network Fabric met ruim 5.000 implementaties bij klanten wereldwijd

De Extreme Fabric-oplossingen van Extreme Networks hebben wereldwijd ruim 5.000 klanten geholpen met het verbeteren van de operationele efficiëntie, het vergroten van de netwerkbeveiliging en het stimuleren van een impactvolle bedrijfstransformatie.

GITEX 2023, georganiseerd door het Dubai World Trade Center, beheerde het volledige netwerk via Extreme Fabric om de enorme toestroom van verkeer veilig te ondersteunen. De organisatie kon ook snel wijzigingen aanbrengen in het netwerk, afhankelijk van de behoeften van de show, zonder daarbij de bestaande activiteiten te beïnvloeden. San Diego Community College realiseerde een reductie van 50% in netwerkbeheertijd doordat Extreme Fabric de meeste taken voor het IT-team automatiseert.

Meer dan 5.000 klanten wereldwijd, waaronder Volkswagen Poznań, Norwegian Cruise Line, het Nevada Department of Transportation en Dr. Sulaiman Habib Medical Group, vertrouwen op Extreme Fabric om hun bedrijfsnetwerken te beveiligen, automatiseren en organiseren. Extreme biedt als enige leverancier een end-to-end netwerkstructuur die het datacenter, de campus en andere vestigingen met elkaar verbindt. Daardoor wordt het voor klanten eenvoudig om het netwerk te hypersegmenteren, om zo de security te verbeteren, zijdelingse bewegingen te voorkomen en de potentiële schade van aanvallen op het netwerk te minimaliseren. Deze gevirtualiseerde netwerken zijn inherent veilig, met geautomatiseerde voorzieningen die vrijwel alle handmatige configuraties overbodig maken en daarmee het risico op netwerkfouten elimineren.

Extreme Fabric-oplossingen bieden veel voordelen voor klanten in elke branche, waaronder:

Verbeterde security door hypersegmentatie:
– Tijdens GITEX 2023 gebruikte het IT-team van het evenement in het Dubai World Trade Center de mogelijkheden voor hypersegmentatie van Extreme Fabric om het netwerk in slechts een paar uur op te splitsen in 3.300 beveiligde segmenten. Daardoor werden meer dan 6.000 exposanten, 180.000 gasten en meer dan 30.000 apparaten tegelijkertijd ondersteund tijdens de drukste momenten. Extreme kon dit in slechts enkele uren doen, in tegenstelling tot concurrerende oplossingen die hiervoor dagen of zelfs weken nodig hebben. Elke exposant beschikte zo over een privé en beveiligd netwerk voor demo’s op de stand, badgescanners en andere belangrijke toepassingen.
– Sulaiman Habib Medical Group (HMG) werkt samen met Extreme en zijn partner Cloud Solutions om veilige, end-to-end, fabric-enabled netwerken in te zetten in twee nieuwe ziekenhuizen. De nieuwe ultramoderne zorginstellingen vertrouwen op Extreme-oplossingen om een breed scala aan digitale diensten aan te bieden, waaronder elektronische medische dossiers (EMR), mobiele medische apparaten, fysieke beveiligingsapparatuur en toegangscontroles tot recepten, werkstations voor het personeel en andere voorzieningen voor gasten, zoals IPTV’s in patiëntenkamers. Met Extreme Fabric kan HMG het netwerk segmenteren om gevoelige patiëntgegevens of kritische medische apparaten te scheiden van ander netwerkverkeer.
– Lokale overheden gebruiken Fabric om netwerken te segmenteren voor IoT-apparaten zoals lichaamscamera’s voor politie- en verkeerssensoren, evenals de SCADA-systemen (Supervisory Control and Data Acquisition) die kritieke maatschappelijke functies controleren, zoals stroom- en rioleringssystemen, en dat alles beheerd binnen één enkel netwerk. Het Nevada Department of Transportation maakt gebruik van Fabric om snel toegang tot tijdelijke netwerkbronnen op te zetten en te beveiligen voor projecten zoals onderhoud en uitbreiding van snelwegen, waardoor de kosten worden verlaagd en projecten snel kunnen worden voltooid. NJ Transit maakt ook gebruik van Fabric om IP-camera’s over de gehele staat te ondersteunen, zodat het IoT-netwerkverkeer wordt gesegmenteerd en beschermd als zich andere netwerkstoringen voordoen.

Zero-Touch Provisioning voor snelle implementatie:
– Jefferson County Public Schools in Kentucky, een van de 50 grootste districten in de VS, maakt gebruik van Fabrics mogelijkheden voor zero-touch provisioning om de implementatie van cruciale leerapplicaties en apparaten zonder onderbrekingen te versnellen, en maakt gebruik van hypersegmentatie om meerdere besturingssystemen veilig geïsoleerd te houden.
– De Volkswagen-fabriek in Poznań heeft een Smart Factory-omgeving gecreëerd via zijn cloudbeheerde Fabric-netwerk door productieprocessen te optimaliseren door middel van verhoogde automatisering en beveiliging, door gebruik te maken van zero-touch onboarding om apparaten snel aan boord te krijgen zonder de netwerkprestaties te verstoren.

Meer automatisering en eenvoudiger netwerkbeheer:
– San Diego Community College District (SDCCD), een van de grootste districten van Californië, heeft de werkdruk van het IT-team met 50 procent verminderd dankzij de Fabric- en netwerkoplossingen van Extreme. Door gebruik te maken van Extreme Fabric voor automatische configuratie en levering van services en uniform netwerkbeheer op alle 14 SDCCD-locaties is de werklast van het IT-team met naar schatting 20 uur per week verminderd, inclusief minder handmatige taken met betrekking tot het beheer van eenmalige aanmelding voor de vele gebruikers van SDCCD.
– Het Admiraal De Ruyter Ziekenhuis (Adrz), een regionaal ziekenhuis in Nederland met locaties in Goes, Vlissingen en Zierikzee, vertrouwt al meer dan tien jaar op Extreme Fabric om dagelijks toegankelijke, kwaliteitsvolle zorg te leveren aan honderden patiënten. Dankzij Extreme Fabric kan het IT-team het netwerk opschalen zonder extra personeel of dure puntoplossingen, en dankzij de geautomatiseerde segmentatie en proactieve mogelijkheden voor netwerkbeheer kan Adrz 24/7 bedrijfskritische diensten leveren aan patiënten in de hele regio zonder risico op menselijke fouten of een netwerkstoring.

Aanvullende citaten

David Henke, Chief Information Officer, City of Milwaukee
“Als CIO van Milwaukee ben ik verantwoordelijk voor het ondersteunen van de openbare veiligheid en zaken die bedrijfskritisch zijn, zoals 911-operaties, tot en met SCADA-systemen voor waterwerken. Dankzij het gemak van ondersteuning, het gemak van de configuratie en de flexibiliteit die de Fabric-technologie biedt, houden we onze activiteiten op peil en de kosten goed onder controle. De afgelopen 10 tot 15 jaar heeft de stad een aantal technologieën en toepassingen op het gebied van de openbare veiligheid toegevoegd. Met de Fabric-oplossing wordt het veel eenvoudiger om deze op het systeem te leggen.”

Monica Kumar, Executive Vice President en Chief Marketing Officer, Extreme Networks
“Network Fabric is een complete game-changer in het bieden van gemoedsrust aan klanten door veilige, eenvoudige, snelle en efficiënte netwerksegmentatie. Of het nu gaat om het beveiligen van gevoelige patiëntinformatie in een ziekenhuis, het binnen enkele minuten creëren van duizenden gesegmenteerde netwerken bij een van ‘s werelds grootste beurzen, of kantoren over de hele wereld met elkaar verbinden. De Network Fabric-oplossingen van Extreme zijn een belangrijke factor in hybride werk op afstand, veerkracht en redundantie, schaalbaarheid en operationele efficiëntie, evenals een voortzetting van onze toewijding om de beste cloudoplossingen in hun klasse te leveren, gecombineerd met een ongeëvenaarde ervaring, eenvoudig beheer, en de eenvoudigste licentiestructuur in de branche.”

Did You Know?
– Dat de netwerkmogelijkheden van Extreme zijn geïntegreerd in het ExtremeCloud™ SD-WAN-platform, waardoor klanten veilig verschillende omgevingen zoals het datacenter, de campus en filiaallocaties kunnen verbinden vanuit één enkel platform.
– Dat klanten uit verschillende sectoren vertrouwen op Extreme Fabric om de netwerkbeveiliging te vergroten door middel van hypersegmentatie, waardoor klanten het netwerkverkeer kunnen scheiden en de impact van een laterale aanval kunnen verminderen. Klik hier voor meer informatie over hoe klanten de oplossingen van Extreme gebruiken om betere resultaten te behalen.

Over Extreme Networks

Extreme Networks, Inc. (EXTR) is leider op het gebied van cloudnetwerken en richt zich op het leveren van diensten die apparatuur, applicaties en mensen op nieuwe manieren verbinden. We verleggen de grenzen van de technologie door het gebruik van de kracht van machine learning, kunstmatige intelligentie, analytics en automatisering. Wereldwijd vertrouwen 50.000 klanten op onze end-to-end, cloudgestuurde netwerkoplossingen en op onze best beoordeelde diensten en support bij het versnellen van hun digitale transformatie.

===einde persbericht===

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):

Voor meer informatie over dit persbericht of over Extreme Networks neem je contact op met:

René Frederick (mediacontent.nu)
telefoon: 088 776 3444 (06 4134 0710)
e-mail: extreme@mediacontent.nu