Industry Wire

Geplaatst door Falcon.io

Falcon.io introduceert geïntegreerd customer experience platform met single customer view

Falcon.io lanceert een vernieuwd customer experience platform waarmee merken voor het eerst de mogelijkheid hebben om een live en gedetailleerd totaaloverzicht van hun digitale doelgroep te bekijken. Carlsberg, Tiger en Change Lingerie zijn de eerste van de ruim 700 klanten van Falcon die de nieuwe functionaliteit gebruiken. Zij verwachten dat dit voor ingrijpende verbeteringen zal zorgen van diverse aspecten van hun marketingstrategie.

De ‘sociale’ data die het platform verzamelt, kan worden gebruikt voor het optimaliseren van community management, het bedenken van digitale campagnes en het ontwikkelen van content marketing-tactieken, allemaal binnen een en hetzelfde platform. De nieuwe technologie van Falcon kan klantengegevens ook in verzamelde vorm presenteren. Wereldwijd opererende merken kunnen zo belangrijke demografische gegevens van hun doelgroep identificeren op basis van real-time sociale data. Traditionele methoden bieden niet altijd even nauwkeurige resultaten en evenmin real-time inzicht.

Falcon.io begeeft zich met de introductie van deze nieuwe technologie buiten het domein van social media-management. Het bedrijf zal daarom een nieuwe merkidentiteit en bedrijfsnaam aannemen die blijk geven van de bredere focus op het beheer van de klantervaring voor alle digitale kanalen.

“Wat is de achterliggende reden voor het gedrag van klanten? En via welke kanalen kunt u hen het beste benaderen? Dit zijn vandaag de dag belangrijke vragen voor merken. Stel dat u inzicht heeft in het volledige digitale verhaal van een klant, van gesprekken die normaliter buiten het bereik van uw merk liggen, tot en met de berichten die zij met uw eigen social media-kanalen uitwisselen. En stel dat al deze informatie op één locatie wordt opgeslagen en dat u die in een paar seconden kunt opvragen binnen een ‘single customer view’. Dat is precies wat onze oplossing doet. Dit verandert de manier waarop onze klanten nadenken over marketing.” – Ulrik Bo Larsen, de CEO en oprichter van Falcon.io.

Twitter: social data vormt de sleutel tot succes
“Het verzamelen van inzichten via sociale netwerken zoals Twitter vormt de sleutel tot het bieden van een uitmuntende klantenervaring en het beter begrijpen hoe omgegaan wordt met uw digitale doelgroep. Falcon.io biedt marketeers toegang tot alle data die daarvoor nodig is en stelt hen in staat om die op efficiënte wijze te delen binnen de organisatie.” – Lauren Jenkins, hoofd van het Twitter Official Partner Program

Carlsberg: ingrijpende verbeteringen in het contact met de digitale doelgroep
“We zijn erg blij met de technologie van Falcon. Deze zal ingrijpende gevolgen hebben op de manier waarop we via diverse kanalen met onze digitale doelgroep communiceren. De grootste marketinguitdaging van Carlsberg is om praktische inzichten uit consumentendata te distilleren. Met behulp van de nieuwe functionaliteiten op het platform van Falcon kunnen we nieuwe dingen over onze doelgroep te weten komen. Deze kunnen dienen als input voor de ontwikkeling van onze grafische, digitale uitingen en media-inkoop.” – Daria Rasmussen, global integrated communication director bij Carlsberg.

Tiger: potentieel om onze marketingstrategie ingrijpend te verbeteren
“Het platform van Falcon bezit het potentieel om voor ingrijpende verbeteringen te zorgen in de manier waarop we bij Tiger onze marketingstrategie vormgeven en uitvoeren. Als wereldwijd offline retailmerk is onze grootste uitdaging om inzicht te verwerven in wie onze doelklanten zijn en hoe hun koopproces eruit ziet in de verschillende markten. We willen digitale relaties met onze klanten aangaan om dit inzicht te verwerven. Met Falcon.io kunnen we dit op eenvoudige wijze doen. We hebben al meer dan 100.000 profielen met de tool in kaart gebracht.” – Klaus Vemmer, hoofd Global Marketing bij Tiger.

CHANGE Lingerie: een impuls voor onze wereldwijde marketing
“De nieuwe technologie van Falcon bereiden we onze marketing- en CRM-strategie voor op de toekomst. Het inkooptraject van onze doelgroep is verre van lineair. Dit betekent dat we op alle social media vertegenwoordigd moeten zijn. Niet alleen om onze doelgroep te bereiken, maar ook om meer betekenisvolle banden met ze aan te knopen. Met het platform van Falcon kunnen we deze nieuwe benadering eenvoudig toepassen op onze 11 markten en 140 wereldwijde winkels.” – Ask Møller, omnichannel manager bij CHANGE Lingerie.

Prime Ventures: volop groeipotentieel
Falcon zal met zijn nieuwe platform de categorie van social media-management overstijgen en de markt voor het customer experience management betreden. Dit biedt enorme groeikansen. “De toekomst van zakendoen staat in het teken van de klantervaring. Het mooie aan het platform van Falcon is dat het bedrijven in staat stelt om binnen dit model te groeien. Met deze nieuwe technologie neemt Falcon een unieke marktpositie in. Daarmee kan het klanten een combinatie bieden van social intelligence en customer experience management waar geen andere leverancier aan kan tippen. En de technologie is enorm schaalbaar.” – Roel De Hoop, investeerder en partner bij Prime Ventures.

===##==##===

Over Falcon.io
Falcon.io is de leverancier van een geïntegreerd SaaS-platform voor het analyseren van social media, het communiceren met klanten en het beheren en publiceren van klantendata. Gebruikers van dit platform kunnen het volledige potentieel van digitale marketing ontsluiten door de uiteenlopende interacties met klanten vanuit een en hetzelfde platform te beheren. De wereldwijde klantenkring van Falcon.io omvat Carlsberg, Tiger, Nintendo Europe, IWC Watches, Mentos, Redken, Coca-Cola en tal van andere bedrijven. Bezoek Falcon.io op https://www.falcon.io/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht