FANDOM & WebAds starten exclusieve samenwerking in Nederland

WebAds is per 1 mei 2017 de exclusieve partner voor de exploitatie van de advertentieproducten van FANDOM in Nederland. Daarnaast zal WebAds ook partner worden van FANDOM in Italië en Spanje.

Het bedrijf achter FANDOM is Wikia, 10 jaar geleden opgericht door Jimmy Wales (medeoprichter van Wikipedia). Op dit moment heeft de fanportal meer dan 50 miljoen pagina’s met content. Fandom – Wikia is het grootste entertainment fan platform wereldwijd, opgebouwd uit User Generated Content.

Director Partnerships of FANDOM – Florian Lormes: “Fandom is de stem van de fans. Bezoekers kunnen nieuws, comments en reviews over hun favoriete TV Serie, film of game vinden. De 360.000 wikis zijn eigenlijk een soort clubhuizen waar content en bijzondere kennis wordt vergaard en gedeeld door de gebruikers zelf. Wij zijn blij dat we deze waardevolle audiences kunnen aanbieden via WebAds”

FANDOM heeft standaard IAB formaten, video, branded content en impactvolle, rich media producten in haar portfolio. Daarnaast beschikt FANDOM over tal van succesvolle cases uit de Amerikaanse en Britse markt die WebAds in staat stelt de adverteerders en bureaus optimaal te kunnen adviseren.

CEO WebAds Europe – Xavier Schijffelen: “Met een bereik van 1.6 miljoen unieke bezoekers en ruim 17 miljoen pageviews per maand in Nederland is Fandom een prachtige toevoeging aan ons netwerk. Daarnaast kunnen we samen sparren hoe we het beste de dialoog tussen de adverteerder en gebruiker kunnen optimaliseren door de jarenlange ervaring van zowel FANDOM als WebAds”.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug