Geplaatst door FD

Het FD presenteert: nieuwe podcastserie over ondernemer Gerard Sanderink

Het Financieele Dagblad lanceert op 28 april de nieuwe podcastserie ‘Achter Gesloten Deuren’. In de eerste reeks staat Gerard Sanderink centraal. Hoe kon de Twentse ondernemer die jarenlang onverstoord bouwde aan een imperium van 15.000 medewerkers betrokken raken bij een reeks conflicten waarin ook zijn bedrijven Strukton en Centric werden meegesleept?
In drie afleveringen nemen host Paulien Sewuster en verschillende gasten de luisteraar mee in de gebeurtenissen die leidden tot talloze rechtszaken, een uit de hand gelopen beslaglegging, Kamervragen en het opstappen van De Nederlandsche Bank als klant.
In dit drieluik:
1. De dag dat alles veranderde. Een schets van de topman en zijn imperium. Wie is Gerard Sanderink als persoon en zakenman? U maakt kennis met ex-vriendin en hoofdrolspeler Brigitte van Egten.
2. De ondernemer en de meesterhacker. Wat gebeurt er wanneer vriendin en omstreden cyberexpert Rian van Rijbroek ten tonele verschijnt?
3. De bedrijven en de miljoenenerfenis. De slotaflevering staat stil bij de gevolgen voor bouwer Strukton en IT-bedrijf Centric. En hoe zit het met het vermogen en de opvolging van Sanderink?
Kortom, een nauwkeurige reconstructie van wat zich voordeed achter gesloten deuren. Aan het woord komen FD-verslaggevers Joris Polman en Stijn van Gils, BNR-presentator Herbert Blankestijn, Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt en Paul Tjiam, advocaat van ex-vriendin Brigitte van Egten.

Het eerste seizoen van ‘Achter Gesloten Deuren’ is vanaf donderdag 28 april gratis te beluisteren via de bekende podcastkanalen. Voor meer informatie over de afleveringen, de hoofdrolspelers andere achtergronden zie https://fd.nl/sanderink.
Lara Ankersmit, adjunct-hoofdredacteur digitaal van het FD: ‘Naast de dagelijkse FD-podcast Dagkoers is deze podcast over Sanderink onze eerste podcastserie. Dit was meteen een heel mooi project en deze serie smaakt naar meer. In de loop van dit jaar komen we dan ook met meer podcastseries vanaf de FD-redactie.’