Geplaatst door BrightPensioen

Federica Foroni Lo Faro aangesteld als directeur Marketing bij BrightPensioen

Federica Foroni Lo Faro (46) is bij BrightPensioen aangesteld als directeur Marketing. Ze was als extern adviseur al sinds 2014 betrokken bij deze innovatieve speler die zich richt op Zzp’ers, DGA’s en andere mensen die graag zelf pensioen willen opbouwen. Eerder was ze als e-commerce en online strateeg werkzaam bij Fairphone, Knab en Bol.com.

Federica: “BrightPensioen neemt een unieke positie in. In de financiële wereld is geen enkele andere speler waar je als klant ook aandeelhouder bent. Het pensioen is van de klant en dus krijgt die het voor het zeggen. We kunnen zo een goed pensioen bieden en tegelijkertijd echt zorgen dat aandeelhoudersbelang en klantenbelang hand in hand gaan. Mijn aandacht zal vooral uitgaan naar het versnellen van de digitale innovaties en de productontwikkeling bij BrightPensioen.”

Karin Jakobsen, oprichter van BrightPensioen: “BrightPensioen is hard aan het groeien. In Federica vinden wij de ideale combinatie aan visie en ervaring in e-commerce én financiële dienstverlening. Het is fijn dat we haar digitale DNA kunnen toevoegen aan de directie van BrightPensioen. We kunnen zo nog gerichter werken aan het versterken van onze propositie en dienstverlening.”

Flexibeler, eerlijker, duurzamer
BrightPensioen is opgericht omdat pensioen flexibeler, eerlijker en duurzamer kan. BrightPensioen biedt flexibele pensioenopbouw (in de zogenoemde derde pijler) voor zzp’ers, DGA’s en andere mensen die graag zelf pensioen willen opbouwen. De gebruikelijke businessmodellen in pensioenland worden met een totaal andere aanpak op de shop genomen. BrightPensioen is de enige aanbieder die geen geld verdient aan het pensioenvermogen van de deelnemers, maar aan een jaarlijks lidmaatschap. Zo blijft er meer pensioen over voor de deelnemers. Deelnemers zijn mede-eigenaar via een deelnemerscoöperatie. Ze bepalen mede de koers en delen mee in de winst. Het vermogen wordt tegen kostprijs belegd in een 100% duurzaam lifecycle fonds. BrightPensioen is een social enterprise, in 2013 opgericht door Karin Jakobsen.