Geplaatst door Montapacking

Feestkleding365.nl: 20% bestellingen na ’s avonds tien uur

Feestkleding365.nl is vanuit de garage achter het huis, acht jaar geleden, gegroeid naar de huidige positie van marktleider in carnavals- en feestkleding in Nederland. De drijvende kracht achter dit bedrijf, José Cabrera, zegt hierover: “Al na vijf jaar gingen we met het grootste fulfilmentbedrijf van Nederland in zee, omdat de drop-shipments vanuit grossiers niet de gewenste klantervaring boden. Nu is het tijd voor weer een volgende stap, en wel naar Montapacking, omdat we zien, dat onze klanten ook (soms vanuit bed) ver na tien uur ’s avonds nog kleding willen bestellen. Dat is nu zo’n 20%, maar we denken dat dat steeds meer gaat worden.”

Orders die tot 22.00 uur in de webshop werden afgerond, werden de volgende dag afgeleverd. Na dat tijdstip, ging er een dag langer overheen. “De kritische klant van tegenwoordig wil echter niet zo lang wachten, die is gewend te bestellen tot middernacht om zijn bestelling dan de andere dag in huis te hebben. Om die reden zijn we naar Montapacking overgestapt, omdat die ons die flexibiliteit wel bood”, aldus Cabrera.

Niet alleen carnaval
Vanaf twee maanden voor carnaval is de carnavalspiek te merken. De eerste paar weken nog een beheerste groei, maar daarna ziet de webshop elke week een verdubbeling van het aantal bestellingen, waarna in de week voor carnaval er elke minuut 20 bestellingen worden geplaatst. “Op de drukste dagen voor carnaval gaan er 9 Domtorens hoog aan pakjes de deur uit. Dan is het zaak om je logistiek en je voorraden perfect op orde te hebben”, zegt Cabrera, “maar dat geldt eigenlijk het hele jaar en een goede sparringpartner in fulfilment heb je dan zeker nodig. Eentje die met je meedenkt en goed kan voorspellen wat er de volgende dag nodig is.” De webshop is zeker niet afhankelijk van alleen carnaval, hoewel die piek ongekend is. Ook voor Halloween, Vrijgezellenfeesten, schoolmusicals, Oktoberfest, optredens van de Toppers (waarvoor in een paar dagen tijd tienduizenden mensen bijzondere ‘bling’-kleding bestellen), de Seventies feesten en Eighties party’s die overal worden georganiseerd, wordt passende kleding geleverd. Cabrera: “We hebben ongeveer 9.000 verschillende kostuums en zo’n 6.000 verschillende accessoires. En een kostuum bestaat soms uit meerdere delen, denk maar aan een zeerover; met broek, shirt en hesje, plus bandana en ooglapje”.

Waarom Montapacking?
Na een verkenning van de fulfilmentmarkt koos Feestkleding365.nl voor Montapacking. Cabrera: “We hoorden al veel goede berichten over hen en merkten dat dit in de praktijk meer dan waargemaakt werd. Het is Edwin’s (van der Ham, directeur) filosofie dat er geen bureaucratie mag zijn en dus zijn er zo min mogelijk managementlagen. Veel van onze producten moeten hangend worden opgeslagen en dat vergt toch een andere benadering dan een stelling vol met doosjes. Maar voor Montapacking was dat geen probleem. Verder merk je aan alles dat Montapacking een echt IT bedrijf is; ze maken mooie realtime rapportages, kunnen voorspellingen doen op basis van kunstmatige intelligentie en het feit dat ze met hun IT-interface onze webshop in no time aangesloten hadden, gaf meteen veel extra vertrouwen. We houden van snel schakelen en gewoon doén.”

Over Montapacking
Montapacking is het snelstgroeiende e-commerce fulfilmentbedrijf dat de logistiek voor meer dan 600 webwinkels verzorgt met ongeveer 500 medewerkers. Het bedrijf is sterk technologiegedreven. Montapacking heeft interfaces met alle grote nationale en internationale vervoerders, hierdoor kunnen webshops, of zelfs de klanten van de webshops, kiezen met welke vervoerder of welke afhaalopties ze zijn pakketten geleverd willen hebben. Hetzelfde geldt ook voor de retouren-leveringen. Aansluiting op elk gewenst platform, van bol.com en Amazon tot Alibaba kan eenvoudig worden gerealiseerd, in combinatie met een fysieke voorraad in een van de tien warehouses van Montapacking.