Geplaatst door SPI

Filmservice Film1 voortgezet door SPI International met lineaire filmzenders en digitale diensten

Amsterdam, 8 juli 2019 – SPI International heeft de zender en video on demand service Film1 overgenomen van Sony Pictures Television (SPT) Networks. Op basis van deze overeenkomst wordt SPI eigenaar van alle merkrechten gerelateerd aan Film1 en blijven alle digitale Film1-diensten aangeboden worden aan Nederlandse televisieplatforms.

Vanaf 1 augustus is SPI de eigenaar van het Film1 merk. Wereldwijd mediabedrijf SPI blijft de vier filmkanalen onder het Film1 merk exploiteren: Film1 Premiere, Film1 Drama, Film1 Action en Film1 Family. SPI continueert hiermee zowel de lineaire zenders als alle digitale diensten in Nederland. Film1 biedt op het moment Nederlandse en internationale films aan op haar filmkanalen die beschikbaar zijn op verschillende kabel-, satelliet- en IPTV-platforms.

“Het doet ons enorm plezier om de overname van de Film1 merken in Nederland te mogen aankondigen. SPI biedt al meer dan 20 jaar premium filmzenders aan via honderden televisieplatforms in 40 landen. Als ‘Home of Good Movies’, werkt SPI consistent aan het aanbieden van de beste en meest aantrekkelijke content aan haar kijkers over de hele wereld. We zijn bijzonder verheugd dat we, door het toevoegen van de Film1-merken aan onze brede basis van lineaire zenders en geavanceerde digitale diensten, onze uitgebreide selectie van premium content kunnen delen met Nederlandse filmfans.” stelt Berk Uziyel, CEO van SPI International.

SPI International biedt lineaire en digitale filmdiensten aan op meerdere schermen voor een allround entertainment ervaring. In handen van SPI zal Film1 een grote variëteit aan premium films van wereldwijde distributeurs aanbieden die abonnees op alle schermen kunnen bekijken.

De aankoop van de Film1 merken is een belangrijke indicator van SPI’s doorlopende focus op de expansie van haar uitermate succesvolle en diverse portfolio van televisiezenders in Europa. Als onderdeel van SPI krijgt Film1 ook toegang tot hoogwaardige content van productie- en distributiepartners, voor een brede doelgroep die volledig reclamevrij aangeboden wordt.

Over SPI International

SPI International/FilmBox is een wereldwijd opererend mediabedrijf dat 40 televisiezenders en film diensten levert op zes continenten. Met FilmBox als haar flagship zender, gebruikt SPI de nieuwste technologie om abonnees toegang te geven tot haar lineaire en on demand content inclusief live streaming van UHD (4K) programmering en FilmBox zenders op alle Internet aangesloten devices via de belangrijkste internationale media players en lokale OTT aanbieders. Al meer dan 25 jaar is SPI International een vooruitstrevende aanbieder van bioscoopfilms en televisie programmering aan de internationale markt. SPI’s sterke banden met grote content aanbieders staan garant voor aantrekkelijke content met sterke merk bekendheid en aantrekkingskracht.