Industry Wire

Geplaatst door Fingerspitz

Fingerspitz & Cortina Grote Prijs-winnaars tijdens zesde editie van Dutch Search Awards

Vrijdagavond 2 december vond de zesde editie van de Dutch Search Awards plaats bij DeFabrique in Maarssen. Dit jaar weer als vanouds groots aangepakt—wat zeer goed in de smaak viel—waardoor alle tickets binnen no-time waren uitverkocht. Ron Simpson en Mandy Woelkens maakten er een feest van bij het uitreiken van de 33 awards.

De grote winnaars
De Grote Prijs ging dit jaar naar online marketingbureau Fingerspitz met hun ingezonden case in samenwerking met het merk Cortina. Tijdens de awardshow kregen zij van 550 bezoekers de meeste stemmen. Naast de Grote Prijs sleepten zij dit jaar nog 8 andere awards in de wacht. Ook voor Adwise bleek DSA ’22 een goede editie. Zij wonnen 4 awards, waaronder de award voor ‘Beste agency (large)’. Elke Eijsink van Adwise kreeg de meeste publieksstemmen en ontving daarom de award voor ‘Beste advertising consultant van het jaar’.

Nieuwkomer Vendie viert feest, want zij gingen ervandoor met de award voor ‘Beste newcomer’.

Smartphonehoesjes.nl bemachtigde, naast de award voor ‘Beste in-house team’, ook de prijs voor ‘Beste gebruik van marketplaces’, een award die in samenwerking met Channable is ontstaan en door hen is uitgereikt. Sponsor Spotler reikte de prijs voor ‘Beste e-mailmarketing campagne’ uit aan Happy Horizon. Prijswinnaars vertelden aan de presentatrice van Hunch hoe trots zij waren de prijzen in ontvangst te mogen nemen.

Veel nieuwe categorieën werden dit jaar uitbundig besproken tijdens de juryavond. De juryleden, die ieder jaar toch weer versteld staan van de hoeveelheid ingezonden cases, selecteerden de winnaars voor de Dutch Search Awards van 2022. Voor de vijf ‘Excellence’-awards werd het publiek ingeschakeld.

De kracht van de search-industrie
Initiatiefnemer Tamer Saglambilek kijkt vol trots terug op een mooie editie. Maximaal uitverkocht en blij met weer een ouderwets grootse show. “De beste editie!”, gaf hij aan in een video op social media, waaruit bleek dat dit jaar ook velen géén ticket meer wisten te bemachtigen.

Over de Dutch Search Awards
Dutch Search Awards is een initiatief dat is opgericht om excellentie in de Nederlandse search-industrie in de welverdiende spotlights te zetten en te belonen.

Deze editie was AdCalls hoofdsponsor van de Dutch Search Awards. Daarnaast werd het evenement mede mogelijk gemaakt door Elevate Digital, Channable, Hunch, Spotler en mediapartner Emerce.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht