Industry Wire

Geplaatst door FITsociety BV

FITsociety: dé online marktplaats waar consumenten en fitness professionals elkaar vinden

Met jaarlijks meer dan 3,5 miljoen bezoekers is FITsociety met haar website en online platform + apps niet meer weg te denken uit het Nederlandse fitnesslandschap. Waar tot nu toe vooral de sportende consument werd aangesproken met wetenschappelijk onderbouwde artikelen, leggen ze nu meer de focus op het verbinden van de 3,5 miljoen mensen de fitnessprofessionals en trainers. Hiervoor is een speciale app voor consumenten in het leven geroepen. “Aangezien je tegenwoordig taxi’s, pizza’s en liefde ook via 1 app bestelt.”

Eigenaar en initiatiefnemer Özgür Yasar wil met het nieuwe platform de ‘airBnB van de fitness’ worden. Özgür: “We zien dat consumenten anno 2019 het gemak van een app enorm waarderen, met name in de fitness branche is de voorkeur voor gemak geen uitzondering. Tegenwoordig kun je alles via apps bestellen: taxi’s, pizza’s, liefdesrelaties. Maar om ‘gezondheid te kunnen bestellen’ dient de consument zich in allerlei bochten te wringen.”

Yasar gaat verder: “Aan de andere kant zagen we dat fitnessprofessionals en trainers moeite hebben met het verbeteren van hun online zichtbaarheid via zoekmachines, veel uitdagingen hebben om de juiste tools te vinden voor het maken van roosters en trainingsschema’s / voedingsschema’s en (te) veel tijd kwijt zijn aan de administratie.
Deze problemen lossen we allemaal op met ons all-in-one-platform voor de trainers voor een vast maandbedrag van 49,-”

Door zijn eerdere ervaring bij online platformen als Monsterboard, Microsoft en Markplaats heeft Özgür de kennis om vraag en aanbod middels tech bij elkaar te brengen en een schaalbaar platform neer te zetten.

Het ontstaan van FITsociety
Eerst even terug naar het jaar 2009, toen Özgür vanuit persoonlijke interesse met FITsociety begon. “Ik was toen al fanatiek aan het sporten en met lifestyle en voeding bezig, maar ik miste online een plek waar ik hierover gericht kennis en informatie kon vinden. Dat platform ben ik toen zelf maar begonnen. Eerst als hobby, maar in de loop van de tijd werd het groter en groeiden we uit tot de grootste fitness site van Nederland.”

“Al snel bleek dat veel meer mensen hier behoefte aan hadden, want het websitebezoek steeg explosief. Voor mij een teken om ermee verder te gaan. Ik zag al snel dat goede informatie op de website de sleutel tot het succes is. Daarom zijn wij blijven inzetten op het maken van hoogwaardige content, hierdoor bleef het bezoek stijgen.
Maar content is anno 2016 in overvloed vindbaar en ik denk dat veel consumenten hierdoor zijn gaan leiden aan een vorm van informatie-obesitas. Door meer informatie zijn meer vragen ontstaan. “Wat is nu waar” en “wie moet ik geloven”? Wij denken dat individueel resultaat, zowel fysiek als mentaal niet alleen met content te realiseren is en dat daar goede fitnessprofessionals voor zijn die je kunnen helpen.”
Uiteindelijk zijn we vanaf 2016 ons gaan richten om van FITsociety dé marktplaats voor health professionals te maken om de consumenten laagdrempelig en transparant te verbinden met deze trainers.

Oplossingen voor consumenten
Via de website en onze native iPhone en Android apps kunnen consumenten eenvoudig een trainer of coach in de buurt vinden. De trainer is qua biografie, opleiding, specialisme, referenties en beoordelingen transparant in te zien door de consument waardoor er een weloverwogen keuze gemaakt kan worden in deze belangrijke stap.

“We brengen hiermee een stukje transparantie en kwaliteit terug in een markt waar het aanbod momenteel vrij divers en gefragmenteerd is.”

Indien de juiste trainer is gevonden kan er via de app contact gelegd worden en de klant komt op die manier in contact met de fitness professional. Indien er een match is kan de consument ook de betalingen via de app laten verlopen en de begeleiding via de app ontvangen.

Oplossingen voor de fitness professional
Voor fitness professionals creëren we een digitaal podium waar ze zich kunnen profileren voor een miljoenenpubliek. “Het is raar dat makelaars, restaurants en vrijgezellen zich tentoonstellen op digitale marktplaatsen om met potentiële klanten in contact te komen, maar dat we met de grootste sport in Nederland, fitness, nog geen digitaal podium hebben hiervoor.”

Naast het aanbrengen van leads en nieuwe klanten, leveren we het platform aan de trainers waarmee ze hun trainingsschema’s kunnen maken en voedingsschema’s kunnen maken. Deze kunnen direct naar de app van de klant verstuurd worden en de klant kan hier direct mee aan de slag.
Verder lossen we het communicatie probleem op, want veel trainers gebruiken nu nog hun prive Whatsapp voor hun communicatie. Dat hoeft niet meer wanneer je de communicatie via de FITsociety Messenger laat verlopen. En we lossen de uitdagingen op voor planning, automatische incasso’s, iDeal betalingen, facturatie en administratie.
Alles is erop gericht om de trainer te laten doen waar hij écht goed in is: het geven van onderscheidende trainingen en het verbeteren van de levens van hun klanten.”

Kijk voor meer informatie op: https://coaching.fitsociety.nl/ of https://www.fitsociety.nl/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht