Industry Wire

Geplaatst door Fixico

Fixico lanceert digitaal autoschadeherstel management in het Verenigd Koninkrijk

Amsterdam/Manchester, TBD, 2022 — Fixico, het digitale autoschadeherstel management platform, heeft vandaag bekendgemaakt dat het zijn diensten gaat aanbieden in het Verenigd Koninkrijk (VK). Met deze aankondiging is Fixico officieel actief geworden in 10 landen.

Fixico heeft als missie de toekomst van autoschadeherstel vorm te geven op basis van een betere, snellere en digitaal volledig met elkaar verbonden marktplaats voor alle betrokken partijen. Uitbreiding naar het VK is een logische stap bij het transformeren van de industrie en Fixico’s internationale partners kunnen vanaf nu gebruikmaken van het platform voor hun vestigingen in het VK. Daarnaast kunnen lokale bedrijven en autoschadeherstelbedrijven zich nu aansluiten bij Fixico en profiteren van de voordelen van digitaal herstelmanagement.

“De automotive branche is altijd in beweging en biedt grote kansen voor digitale transformatie. We hadden het VK al langer op onze roadmap staan, omdat het een miljardenmarkt is, waar we een geheel nieuw en digitaal ecosysteem kunnen introduceren voor het managen van autoschades,” zegt Derk Roodhuyzen de Vries, CEO en oprichter van Fixico.

In plaats van heen en weer bellen of mailen, zorgt Fixico ervoor dat alle betrokken partijen via een centraal digitaal platform met elkaar zijn verbonden en communiceren. Dit geldt specifiek voor verhuur-, fleet management-, verzekerings- en leasemaatschappijen, die grote hoeveelheden schades moeten afhandelen. Digitalisering zorgt voor efficiëntie en brengt auto’s na een schade veel sneller terug op de weg. Het platform geeft voor ieder type schade de best mogelijke hersteloplossing aan op basis van diverse relevante parameters, zoals afstand, beschikbaarheid en kosten. Fixico biedt zowel zakelijke klanten als herstellers een uitgebreid dashboard met real-time inzichten in alle lopende en reeds afgeronde reparaties, zodat alle partijen altijd volledig zijn geïnformeerd en kunnen bijsturen waar nodig.

Intelligent Vehicle Services (IVS) één van de eerste zakelijke klanten in het VK

IVS uit Manchester behandelt autoschades voor verschillende grote automotive partijen, zoals verzekeringsmaatschappijen, wagenparkbeheerders, verzekeringsmakelaars en claim handlers. De samenwerking met Fixico stelt IVS in staat om te kunnen communiceren met alle klanten via één centraal platform en zodoende activiteiten en processtappen die geen waarde toevoegen te elimineren. Dit levert IVS direct een grote efficiëntiewinst op. Het huidige herstelnetwerk van IVS bestaat uit 280 herstellers, verspreid over het VK. Ze zijn in de afgelopen weken getraind in het gebruik van het Fixico platform, waardoor het makkelijker wordt om nieuwe herstelopdrachten onderling te coördineren en in te plannen. Met de 280 aangesloten schadeherstellers kan Fixico vervolgens ook andere klanten bedienen.

“We hebben voor Fixico gekozen, omdat we ervan overtuigd zijn dat dit platform echt een ‘game changer’ is in Europa. Fixico biedt een indrukwekkende hoeveelheid inzichten en door de naadloze integratie met bestaande systemen zagen we geen reden om niet samen te werken. We kijken uit naar het digitaliseren van onze processen, waardoor we meer transparantie en efficiëntie kunnen bieden aan onze klanten,” zegt John Boyce, Managing Director of IVS.

Over Fixico

Fixico is het digitale autoschadeherstel management platform met als missie de toekomst van schadeherstel op geheel nieuwe wijze vorm te geven, middels een slimme, betere en digitaal verbonden marktplaats voor alle betrokkenen. Fixico helpt zakelijke klanten om de juiste keuzes te maken op basis van data, ze in staat te stellen het gehele hersteltraject volledig te optimaliseren en te beheren en om berijders een zorgeloze ervaring te bieden. Meer dan 2.500 herstelbedrijven en 200 zakelijke klanten, waaronder marktleiders als AON, Sixt en Arval, maken gebruik van Fixico, dat inmiddels actief is in 10 landen.

Meer weten? Bezoek fixico-business.com.

Over IVS

Intelligent Vehicle Services Limited biedt schadeherstel management oplossingen voor wagenparkbeheerders, verzekeringsmaatschappijen, verzekeringsmakelaars en claim handlers verspreid over het Verenigd Koninkrijk. Onze ambitie is om professionele, transparante en praktische schaderherstel services aan te bieden aan onze klanten. Onze oplossing biedt meetbare besparingen door gebruik te maken van de laatste technologie en door de behoeften van onze klanten volledig te begrijpen, wat inhoudt dat we ook samenwerken met de partners van onze klanten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht