Geplaatst door North Actionsports Group

Flatline Agency helpt North Actionsports Group aan middleware-oplossing en de stap naar e-commerce

North Actionsports Group (North ASG), bekend van merken als North Kiteboarding, North Windsurfing en Mystic heeft de expertise van Flatline Agency gebruikt voor een middleware-oplossing. Daarnaast is met Shopify Plus een grote stap gezet naar een uitstekende e-commerce oplossing om de online verkoop op te schalen.

The big, the bold, the best
NorthASG, het moederbedrijf van North Kiteboarding, North Windsurfing en Mystic heeft een uitgesproken positionering: Lef. Durven past bij de doelgroep van extreme sports en de doelgroep voelt zich sterk verbonden met termen als hightech, grenzeloosheid en ambitie. Deze propositie vertaalt zich in uitstekende producten die hoog op het verlanglijstje van surfers, kiters en foilwing surfers prijken.

Een middleware-oplossing voor de hele organisatie
Niets zo frustrerend als moeten switchen van het ene naar het andere platform. Om processen beter te stroomlijnen, zocht NorthASG een manier om haar verschillende software-entiteiten met elkaar te verbinden. Van het PIM-systeem en het ERP-systeem tot de meerdere verschillende webshops die het label rijk is. Zo veel mogelijk geautomatiseerd, zo was de opdracht. Flatline Agency heeft een oplossing gevonden, om alles bij elkaar te krijgen, zonder dat relevante functies kwamen te vervallen. Dylan Laseur van Flatline Agency: “De opdracht was helder, een functionele alles-in-1-oplossing waarbij de relevante flows in de webshop geautomatiseerd werden om efficiëntie te behalen.”

De stap naar e-commerce in roerige tijden
NorthASG was nog niet eerder met e-commerce aan de slag gegaan. Het veranderende landschap van consument en markt, natuurlijk geholpen door de pandemie, bracht hier verandering in. De beslissing op over te stappen naar e-commerce ging niet over één nacht ijs. Toen de kogel eenmaal door de kerk was, lag er een flink pakket van eisen. Zo was het belangrijk dat de e-commerce platforms de brand websites van alle labels zouden vervangen zonder de mentaliteit te verliezen. Daarnaast zocht NorthASG een platform waar belangrijke omni-channel functionaliteiten op geïntegreerd kunnen worden, om zo het wereldwijde winkel netwerk te kunnen verbinden met het nieuwe online platform. Als beste uit de bus kwam uiteindelijk Shopify Plus.

Shopify Plus voor de beste klantervaring

Vergelijkend onderzoek leerde al snel dat standaardoplossingen die worden geboden door verschillende webshop platformen, té standaard waren voor NorthASG. Shopify Plus is de enterprise versie van het instapmodel van het Canadese platform Shopify. Met Shopify kan de slager op de hoek binnen een dag een webshop online zetten. Met de Plus-variant is veel meer mogelijk, iets dat belangrijk is voor een bedrijf als NorthASG.

Een droom die uitkomt
Voor Laseur zelf was NorthASG geen onbekende. Sterker: “Als fan van het eerste uur, was het een eer om een multi toepasbare oplossing voor hen te bedenken.” Zoals NorthASG haar doelgroep aanspoort om te durven, zo heeft Flatline Agency een e-commerce-kanaal ingericht waar lef uit spreekt.