Flowbox neemt Dreaminfluence over

Flowbox, het platform waarmee merken user-generated content (UGC) kunnen verzamelen en publiceren via hun eigen kanalen, heeft het Deense bedrijf Dreaminfluence overgenomen. Flowbox is gevestigd in Amsterdam, Stockholm, Barcelona en Kopenhagen en is in Zweden opgericht. Met deze overname bedient Flowbox nu meer dan 1.000 merken in Europa en nadert het een jaarlijks terugkerende omzet (ARR) van 9 miljoen euro.
In Nederland is Flowbox al een vertrouwde naam: merken als G-Star, Decathlon, My Jewellery, Action en XXL Nutrition maken dagelijks gebruik van het platform. Vanuit het kantoor in Amsterdam werkt een team van 20 specialisten samen met deze merken om hun contentstrategie te versterken en te laten groeien.
Voor Nederlandse klanten betekent de overname dat zij kunnen profiteren van een nog breder dienstenaanbod. Jeroen Minnee, Head of Sales Nederland bij Flowbox: “De Nederlandse markt is vooruitstrevend als het gaat om contentmarketing en influencerstrategie. “Met de integratie van Dreaminfluence bieden we onze klanten in Nederland, van G-Star tot My Jewellery, nóg meer mogelijkheden om hun merkverhaal authentiek en efficiënt te optimaliseren.”
Dreamfluence toonaangevend influencer marketingplatform
Dreaminfluence, opgericht in 2018 door Mikkel Malesa en Rasmus Tobiasen, heeft een toonaangevend influencer marketingplatform opgebouwd dat door meer dan 200 merken wordt gebruikt, waaronder Estée Lauder, Mondelēz en DK Company. Deze overname sluit naadloos aan bij de internationale groeistrategie van Flowbox en volgt drie jaar na de fusie met het Spaanse Photoslurp. Na de overname bedient Flowbox meer dan 1.000 merken, rapporteert het een jaarlijkse omzet van bijna 9 miljoen euro en telt het meer dan 60 medewerkers, verspreid over de kantoren in Amsterdam, Stockholm, Barcelona en Kopenhagen.
Opschalen van authentieke content
“Deze overname is een logische volgende stap in onze missie om de manier waarop merken en creators samenwerken te transformeren en zo e-commerce in heel Europa te stimuleren. Meer dan 80 procent van onze klanten werkt al samen met content creators. Door het netwerk van creators van Dreaminfluence te integreren met ons platform, bouwen we een unieke end-to-end oplossing die merken in staat stelt authentieke content te creëren, activeren en op te schalen. Het gaat niet alleen om technologie maar ook om het opbouwen van een ecosysteem waarin merken en communities samen groeien door middel van storytelling en meetbare impact,” aldus Eulogi Bordas, CEO van Flowbox.
“Het afgelopen jaar hebben meerdere partijen interesse getoond in Dreaminfluence, maar Flowbox sprong er meteen uit als de beste match. Creators en influencer marketing staan centraal in de visie en groeistrategie van Flowbox, en ik kan me geen betere plek voorstellen voor ons team en product. Onze bedrijfsculturen lijken sterk op elkaar en de synergie tussen onze platformen is enorm,” zegt Mads Wedderkopp, CEO van Dreaminfluence.
Sterke partner in Europa en Latijns-Amerika
Mads Wedderkopp zal de rol van Chief Revenue Officer bij Flowbox op zich nemen. Naast de oprichters is de grootste aandeelhouder van Dreaminfluence het Deense durfkapitaalfonds Blazar Capital. De grootste aandeelhouders van Flowbox zijn oprichter Marcus Carloni en de Noorse investeringsmaatschappij Viking Growth. De overname is volledig gefinancierd met aandelen van Flowbox.
“De overname van Dreaminfluence versterkt de ambitie van Flowbox om onze klanten een breder productportfolio te bieden, in lijn met onze groeistrategie. Deze overname vergroot onze slagkracht en ons vermogen om uit te voeren. Het gecombineerde bedrijf zal een sterke leverancier en partner zijn voor klanten in heel Europa en Latijns-Amerika,” aldus Eivind Bergsmyr, voorzitter van de Raad van Bestuur van Flowbox en partner bij Viking Growth.
Flowbox werd in 2023 opgenomen in de lijst van de Zweedse nieuwssite Breakit met de 40 meest winstgevende, niet-beursgenoteerde techbedrijven van Zweden. Het klantenportfolio van Flowbox bestaat uit bekende merken en werkt wereldwijd voor onder meer G-STAR, Desigual, Decathlon en Intersport.
Voor meer informatie: www.getflowbox.com en www.dreaminfluence.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.