Industry Wire

Geplaatst door Freshworks

Fonky Sales centraliseert contact center met Freshworks

Fonky Sales heeft Freshworks geselecteerd als centraal platform voor klantinteractie en arbeidsmarktcommunicatie. Het fieldmarketing bureau zocht een eenvoudig te gebruiken en beheren oplossing. In Freshworks vond het bedrijf een overkoepelend platform voor alle klant- en werknemerscontacten, dat Fonky Sales bovendien kan ondersteunen bij de ontwikkeling van nieuwe diensten.
Als landelijk fieldmarketing bureau onderscheidt Fonky Sales zich in kwaliteit en innovatie voor onder andere nationale loterijen, publieke omroepen, duurzame energie, goede doelen, telecom bedrijven en dagbladen. Fonky Sales hanteert voor nieuwe werknemers, merendeels studenten, een strenge werving- en selectieprocedure en leidt haar mensen op middels haar eigen faculteit, de Fonky Faculty. Deze werknemers worden vervolgens ingezet in het veld.
Vanuit de groeiambitie bij Fonky Sales ontstond de behoefte aan één centraal softwareplatform voor de interactie met klanten en werknemers. Deze behoefte werd versneld door de recente lancering – deels onder invloed van Covid-19 – van de nieuwe dienst ‘Happy Calls’, waarbij het contact center van de field marketeer een belangrijke rol speelt. Momenteel gebruikt Fonky Sales de producten Freshdesk voor customer support, Freshservice voor interne dienstverlening en Freshsales voor telemarketing.
Patrick Schonewille, ICT Beheerder bij Fonky Sales, geeft aan dat de organisatie vanwege de groei de contact center-activiteiten voor alle vestigingen wilde centraliseren en de functionaliteit wilde uitbreiden. “Onze klantcontacten zijn heel divers, en variëren van inkomende telefoontjes tot kwaliteitscontroles onder aangeworven leden. Veel van die systemen stonden allemaal los, wat het beheer complex maakte. We hebben er toen voor gekozen om een centraal contact center in te richten. Ook kwamen we erachter dat we meer flexibiliteit nodig hadden om onze plannen voor onze communicatie met werknemers, sollicitanten en klanten te kunnen uitvoeren.”
Om tot de juiste keuze te komen, evalueerden Schonewille en zijn team verschillende oplossingen. Op basis van een aantal goede gesprekken en een demonstratie werd Freshworks geselecteerd. Het feit dat Freshworks een 360 graden-overzicht biedt, veelzijdig is qua functionaliteit en veel mogelijkheden biedt om de software aan te passen, gaven de doorslag.
Schonewille zegt: “We communiceren via veel verschillende kanalen met onze werknemers en met kandidaten, waarbij we een centraal overzicht willen hebben van deze interacties. Het is essentieel dat de software die we gebruiken binnen ons contact dat ondersteunt, wat bij Freshworks zeker het geval is. Daarnaast zijn we overtuigd dat Freshworks ons kan helpen bij het ontwikkelen en uitrollen van nieuwe diensten bij Fonky Sales, ook getuige de prettige samenwerking en de intensieve interactie tot nu toe.”

Over Freshworks
Freshworks biedt innovatieve customer engagement software voor bedrijven van elke omvang, waardoor het voor teams eenvoudig is om hun klanten voor het leven te werven, te binden en te behouden. Freshworks SaaS-producten bieden een 360-gradenoverzicht van de klant, zijn klaar voor gebruik, eenvoudig in gebruik en bieden een snel rendement op de investering. Het hoofdkantoor van Freshworks is gevestigd in San Mateo, VS. Wereldwijd werken meer dan 2.700 medewerkers in kantoren over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.freshworks.com.

Copyright informatie
© 2020 Freshworks Inc. Alle rechten voorbehouden. Freshworks, Freshdesk, Freshservice, Freshsales, Freshcaller, Freshteam, Freshmarketer, Freshrelease, Freshsuccess en het Freshworks-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Freshworks Inc.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht