Geplaatst door Stripe

Ford en Stripe tekenen vijfjarige overeenkomst om betalingservaringen van klanten en autodealers te vereenvoudigen

DEARBORN, Michigan en SAN FRANCISCO, 17 januari 2022 – Ford Motor Company en Stripe tekenen een vijfjarige overeenkomst om de e-commerceprocessen van de autofabrikant sneller op te schalen en een ‘always on’-ervaring te bieden aan klanten van Ford en dochterbedrijf Lincoln Motor Company.

“We hebben samen met Ford een nieuwe invulling gegeven aan onze e-commerce-infrastructuur. Via het Stripe-platform kunnen we klanten vereenvoudigde en optimale betalingservaringen bieden via een betalingskanaal naar keuze en is het mogelijk om verbeteringen sneller door te voeren ”, zegt Marion Harris, de CEO van Ford Motor Credit Company.

Stripe en Ford bundelen hun krachten voor de uitbreiding van de infrastructuur die voorziet in de online betalingen van klanten en autodealers in Europa en Noord-Amerika. Hun gezamenlijke inspanningen gaan bijdragen aan betrouwbare en geoptimaliseerde e-commerce-ervaringen voor klanten, voor autodealers en voor Ford zelf. Stripe zal daarnaast Ford Pro FinSimple-oplossingen verzorgen voor zakelijke klanten van de autofabrikant.

Ford kan met behulp van oplossingen als Stripe Connect nieuwe diensten ontwikkelen die om een betrouwbare e-commercebackbone vragen. Stripe Connect stelt organisaties in staat om een platform in te richten voor inkoop- en betalingstransacties tussen externe kopers en verkopers. Ford gaat Stripe Connect inzetten om betalingen van klanten naar de juiste lokale Ford- of Lincoln-dealer door te leiden. Zo worden e-commercebetalingen efficiënter verwerkt voor onder meer het bestellen en reserveren van auto’s, digitale diensten en oplaaddiensten.

“In het kader van ons programma Ford+, dat zich op groei en waardecreatie richt, nemen we strategische beslissingen ten aanzien van bedrijfsaspecten. Daarvoor zetten we leveranciers met uitgebreide expertise in en ontwikkelen we op aspecten die onderscheidende ‘always on’ ervaringen bieden die onze klanten zullen waarderen”, zegt Harris. “Stripe heeft uitgebreide expertise op het gebied van gebruikservaringen opgebouwd die onze klanten aan eenvoudige, intuïtieve en veilige betalingsprocessen zal helpen.”

Ford blijft nieuwe e-commerceoplossingen voor al zijn producten en diensten ontwikkelen. Het platform van Stripe zal daarbij een kerncomponent van de technische infrastructuur gaan vormen.

“Het doet ons een genoegen om als payment engine onder de motorkap een nieuwe fase van digitale transformatie voor Ford in te luiden”, zegt Mike Clayville, chief revenue officer bij Stripe. “In de loop van de coronacrisis zijn mensen zich meer op hun gemak gaan voelen online te betalen, voor boodschappen, gezondheidszorg en zelfs voor thuisknipadvies van kappers. En inmiddels verwachten ze dat ze zo’n beetje alles via het internet kunnen aanschaffen. Ook Ford biedt e-commerce ondersteuning en breidt zijn strategische activiteiten op dit gebied uit met hulp van Stripe.”

De uitrol van de technologie van Stripe zal naar verwachting in de tweede helft van 2022 van start gaan, te beginnen in Noord-Amerika.

Over Stripe

Technologiebedrijf Stripe ontwikkelt zakelijke infrastructuur voor internetbedrijven. Kleine en grote ondernemingen, variërend van startups tot beursgenoteerde bedrijven als Salesforce en Shopify, gebruiken de software van Stripe om betalingen te ontvangen en technisch geavanceerde financiële activiteiten te ondernemen in meer dan 100 landen. Stripe helpt jonge bedrijven om op te starten en meer omzet te genereren en gevestigde bedrijven om sneller in nieuwe markten actief te worden en nieuwe businessmodellen van de grond te krijgen. Op de lange termijn streeft Stripe naar het vergroten van het BBP van het internet.