Geplaatst door Freedom Internet

Freedom Internet en TriNed gaan strategische samenwerking aan

Amsterdam, 25 juli 2023 – De concurrentie op de glasvezelmarkt neemt steeds meer toe. KPN, Ziggo, T-Mobile en Delta strijden om de gunst van de consument door extreme kortingen in te zetten en miljoenen euro’s te besteden aan marketing- en salescampagnes. Deze verhardende providermarkt maakt het voor kleinere providers steeds lastiger hun positie uit te bouwen. Freedom Internet en TriNed slaan daarom de handen ineen en gaan een strategische samenwerking aan. Samen maken ze een vuist tegen het commerciële geweld van de grote vier.

Freedom Internet en TriNed maken een vuist tegen de grote vier
De strategische samenwerking tussen Freedom Internet en TriNed zorgt ervoor dat de expertise wordt gebundeld en de positie van beide partijen wordt versterkt in de markt. De kennis van Freedom op het gebied van privacy en security, gecombineerd met de kracht van TriNed op het gebied van klant- en orderprocessen, leveren een sterkere positie op. “Voor kleinere providers wordt het steeds moeilijker om jezelf staande te houden. Door de hoge inkooptarieven die de grote (glasvezel)netwerken ons vragen kunnen we niet overal een goed aanbod doen. Door samen te werken kunnen we de hoge kwaliteit blijven waarborgen, terwijl we de kosten verlagen” vertelt CEO Anco Scholte ter Horst van Freedom Internet.

Freedom Internet krijgt meer ruimte voor uitvoeren idealen
Dankzij de samenwerking met TriNed kan Freedom nog betere service bieden aan bestaande en nieuwe klanten, zoals in de toekomst bijvoorbeeld uitgebreidere openingstijden. Bovendien komt er meer ruimte voor het uitvoeren van de idealen. “Dit is echt ontzettend belangrijk voor Freedom. Freedom is de unieke en onafhankelijke provider voor een meekijkvrij en open internet.” Legt Anco uit. “Het merendeel van onze klanten heeft voor ons gekozen, omdat zij achter onze missie staan en het belang daarvan inzien. Crowdfunders en Founding members hebben om diezelfde reden in ons geïnvesteerd”.

TriNed ondersteunt Freedom naast samenwerking ook financieel
Vooral op gebied van inkoop, techniek en support zien beide partijen veel mogelijkheden voor versterking door samenwerking. “Wij onderstrepen de missie van Freedom en zien het belang van een idealistische provider. Daarom werken we graag samen aan de groei van beide providers. We werken niet alleen samen aan een beter internet en een stevigere marktpositie, maar gaan Freedom ook financieel ondersteunen in de ambities” aldus Paul van Wanrooij van TriNed.

Stichting Appeltaart staat achter strategische samenwerking
Stichting Appeltaart is de prioriteitsaandeelhouder van Freedom Internet en bewaakt de naleving van de waarden van Freedom Internet. “Het bestuur van de stichting is nauw betrokken geweest bij het proces om de samenwerking met TriNed te bewerkstelligen. We hebben de afspraken gecontroleerd op de naleving van de waarden van Freedom en de directie ondersteund waar nodig. Stichting Appeltaart staat achter de strategische samenwerking en heeft er het volste vertrouwen in dat de partijen een sterkere positie bemachtigen naast de vier grote providers in Nederland”, aldus Simon Besteman, voorzitter Stichting Appeltaart.