Industry Wire

Geplaatst door Jellow

Freelance platform Jellow reikt ‘fatsoen award’ uit

Jellow heeft gisteren de eerste 5 ‘Zoals het hoort’ Awards uitgereikt. Opdrachtgevers zoals T-mobile, Nationale Nederlanden en Gewoon Gers horen bij de eerste bedrijven die deze award in ontvangst mogen nemen.

Met de uitreiking van deze award wil Jellow aandacht vragen voor het ontbreken van fatsoen in de wereld van freelance recruitment. ‘Het feit dat opdrachtgevers niet het fatsoen hebben om netjes te reageren op sollicitaties van freelancers is ons al jaren een doorn in het oog’, zegt Lars Evers (co-founder van freelance platform Jellow). ‘Het is toch niet meer dan normaal, dat je reageert op freelancers die hun cv en motivatie sturen naar aanleiding van een hulpvraag die je zélf gesteld hebt?’.

Jellow wil dit probleem op een positieve manier aanpakken. En daarom is er voor gekozen om juist personen en bedrijven in het zonnetje te zetten die dit wel doen. In deze tijd van corona, waarin veel slecht nieuws gedeeld wordt, is het weleens goed om het positieve te benadrukken. ‘En dat is wat we met deze award willen doen’, volgens Evers. ‘Goed voorbeeld, doet hopelijk volgen’. We moeten aan de andere kant ook niet doen alsof het fatsoenlijk met elkaar omgaan een bijzondere vaardigheid is. Vandaar dat er gekozen is voor de naam “Zoals het hoort’ Award.’

Jellow kijkt naar 3 aspecten:
1. De volledigheid van de opdrachtomschrijving van een opdrachtgever. Hierdoor weten freelancers of zij überhaupt wel in aanmerking komen en moeten reageren.
2. Het tijdig reageren op alle freelancers die hun interesse hebben kenbaar gemaakt. Of het nu positief of negatief nieuws is.
3. De mogelijkheid om als freelancer aan te geven dat je graag in contact wil blijven voor eventuele andere opdrachten.

De komende maanden zullen er meerdere bedrijven volgen. ‘Wij houden alle opdrachtgevers nauwlettend in de gaten. Er staan een aantal andere bedrijven op de nominatie om ook een award te ontvangen’, aldus Jellow. Samen met deze bedrijven hoopt Jellow op een positieve manier andere opdrachtgevers bewust te maken van hun gedrag. ‘Het wordt tijd dat we dit probleem aanpakken. En wij verwachten door de uitreiking van deze awards hier een positieve bijdrage aan te kunnen leveren’, sluit Evers af.

Over Jellow
Jellow werkt iedere dag hard om opdrachtgevers zelf in staat te stellen om eenvoudig en snel, de beste freelancers te vinden. Bedrijven beschikken met Jellow zelf ‘on demand’ over een netwerk van +41K freelancers. Zij maken gebruik van een krachtige online tool waardoor zij in staat zijn om sneller en betere freelancers te selecteren dan veelal dure intermediairs en arbeidsintensieve marktplaatsen. Jellow werkt op basis van een abonnement en breekt daarmee met de gebruikelijke marges.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht