Geplaatst door Freshworks

Freshworks benoemt Jason Loomis tot Chief Information Security Officer

Utrecht, 30 november 2022 – Freshworks, een SaaS-softwarebedrijf dat werknemers in staat stelt klantverwachtingen te overtreffen, benoemt Jason Loomis tot Chief Information Security Officer. Met deze nieuwe aanstelling versterkt het bedrijf zijn ervaren technische managementteam, dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de gebruiksvriendelijke Freshworks software.

“Bedrijven hebben behoefte aan snelle, gemakkelijke en veilige software om hun klanten en werknemers van dienst te zijn”, aldus Prakash Ramamurthy, Chief Product Officer bij Freshworks. “Loomis heeft een bewezen trackrecord op het gebied van grootschalige information security. Onze klanten hebben vertrouwen in onze software en het is dus van groot belang dat onze cybersecurity optimaal is om risico’s met data te beperken.”

Loomis brengt meer dan 20 jaar ervaring in information security en leiderschap op het gebied van cyberbeveiliging met zich mee. Meest recentelijk was hij Chief Information Security Officer bij MINDBODY, waar hij verantwoordelijk was voor een information-securityprogramma voor het hele bedrijf en leiding gaf aan een wereldwijd team. Daarvoor was hij Chief Information Security Officer bij TechStyle Fashion Group, het bedrijf achter merken als Fabletics en Savage X Fenty. Hij heeft een Bachelor of Science in Management Information Systems van de Universiteit van San Francisco en een Master of Business Administration van de Universiteit van Oregon.

“Freshworks als nieuwe werkgever was voor mij een natuurlijke keuze. Mijn visie over cybersecurity sluit perfect aan bij de manier waarop Freshworks de complexe software heeft getransformeerd naar gebruiksvriendelijke oplossingen die voor iedereen zijn te gebruiken,” aldus Loomis. “Ik kijk ernaar uit om met het managementteam samen te werken en Freshworks te ontwikkelen tot de voorkeursleverancier voor information security en betrouwbaarheid.”

Jason Loomis, CISO bij Freshworks

Over Freshworks (NASDAQ: FRSH)
Freshworks Inc. maakt bedrijfssoftware die mensen graag gebruiken. Freshworks is speciaal ontwikkeld voor IT-, klantenondersteunings-, verkoop- en marketingteams. De software kan snel worden geïnstalleerd, is betaalbaar en is krachtig genoeg om cruciale bedrijfsresultaten te leveren. Freshworks, met het hoofdkantoor in San Mateo, Californië, bedient wereldwijd meer dan 56.000 klanten, waaronder Bridgestone, Chargebee, DeliveryHero, ITV, Klarna, Multichoice, OfficeMax, TaylorMade en Vice Media. Ga voor het meest actuele bedrijfsnieuws naar www.freshworks.com en volg ons op Facebook, LinkedIn and Twitter.