Industry Wire

Geplaatst door funda

Funda richt zich met crossmediale campagne expliciet op verkopers van woningen

Het grootste online woningplatform lanceert vandaag een campagne gericht op (potentiële) woningverkopers. Funda, onder andere bekend als platform voor woningzoekers, lanceert de campagne om meer bekendheid te geven aan de relevantie en betekenis van niet alleen het platform, maar ook die van verkoopmakelaars voor (potentiële) verkopers. Van oriëntatie naar wel of niet verkopen en het verstrekken van inzicht in de verschillende stappen van het verkoopproces, tot en met hulp bij het vinden van een professionele makelaar. Met de nieuwe campagne benadrukt funda dat ook in een verkopersmarkt woningverkoop niet vanzelf gaat.

Onder het thema ‘Meer in huis’ brengt funda op een laagdrempelige manier de complexiteit in beeld waar woningverkopers mee te maken krijgen vanaf het moment dat ze verkoop in overweging nemen. Zo noemen we de waarde-indicatie, het bereiken van kopers, het onderhandelingsproces en het vinden van een makelaar.

Drie relevante producten die wij juist hiervoor in de etalage zetten, zijn funda’s Waardecheck – die een snelle indicatie van de woningwaarde geeft – en het contentplatform Meer Weten. Daar bieden we complete informatie over het volledige verkoopproces aan. Als derde noemen we Makelaar Zoeken, een tool voor het vinden van een makelaar die aansluit bij de wensen van de verkoper.

Quintin Schevernels, CEO funda: ‘Wij merkten de afgelopen periode meer en meer dat de krapte op de woonmarkt veel vragen oplevert voor consumenten die overwegen hun woning te gaan verkopen. Met deze campagne willen we hen wijzen op alle content en producten die wij op ons platform beschikbaar hebben voor verkopers.’

De positionering van het woningplatform naar (potentiële) woningverkopers betekent niet dat zij hun woning zelf op funda kunnen zetten: plaatsing blijft gekoppeld aan samenwerking met een makelaar vanwege de specifieke kennis en expertise die hij of zij biedt.

Samenwerking
Net als voor de in juni gelanceerde campagne over lokale inzichten, werkt funda’s creatieve team ook voor deze campagne samen met XXS. Dit bureau is ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het overkoepelende concept Meer in huis. Bureau Zigt zorgt wederom voor de mediastrategie, -planning en -executie. De campagne wordt crossmediaal ingezet in een mix van tv, radio, online video en banners op geselecteerde social mediakanalen.

Verkoopvertrouwen op aanhoudend hoog niveau
Uit de funda Index blijkt dat het verkoopvertrouwen sinds juli 2020 continu stijgt. Dit is vooral een gevolg van de hoge huizenprijzen bij een aanhoudend laag aanbod zonder zicht op stijging daarvan. De funda Index rapporteert het maandelijkse onderzoek naar het sentiment en het gedrag op de woningmarkt.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht