Geplaatst door FuturumShop

FuturumShop en PostNL testen nieuwe vormen van duurzame bezorging

APELDOORN. FuturumShop en PostNL testen in Amsterdam uitgebreid met nieuwe vormen van duurzame bezorging. De grootste online shop voor wielrenners en mountainbikers maakt zich hard voor duurzame bezorging in de grote steden. FuturumShop heeft zichzelf voor 2017 ten doel gesteld om 40% van haar bestellingen duurzaam te laten bezorgen. In Amsterdam test PostNL, samen met FuturumShop, onder andere met fietskoeriers en compacte elektrische voertuigen.

Harmen van der Meulen, CEO van FuturumShop, heeft de afgelopen maanden stevig van zich laten horen.  Zijn visie kreeg veel bijval in de e-commerce branche, evenals bij klanten van FuturumShop. “Online shops zijn de laatste vijftien jaar uitgegroeid tot een fantastische bedrijfstak. Echter, ik ben mij ook bewust van de keerzijde van dit succes. Dieselbusjes rijden af en aan door de straten en op inefficiënte wijze worden de pakketjes door vele vervoerders afgeleverd. Het aantal vervoersbewegingen neemt verder toe en hiermee ook de uitstoot van fijnstof en andere ongezonde stoffen. Mede daarom hebben we besloten om in te zetten op duurzame stadsbezorging in alle grote steden”, aldus CEO Harmen van der Meulen.

Carlos Mendes Aguiar, commercieel directeur PostNL Pakketten Benelux, sluit zich aan bij deze visie. “We zijn als bedrijf continu in gesprek met onze klanten en bekijken hoe we onze samenwerking kunnen verbeteren en duurzamer kunnen maken. Op een manier die de ontvangers van bestellingen aanspreekt. FuturumShop is natuurlijk de uitgelezen partij om te testen met fietsbezorging. We leren hier veel van en verwachten dit snel verder uit te breiden. Mooi om op deze manier te werken aan een meer duurzame bezorging die voor iedereen goed is.”