Industry Wire

Geplaatst door Informer

Gamification om nieuwe functies te ervaren

Software-ontwikkelaar Informer is voor haar online boekhoudprogramma InformerOnline gestart met Gamification. Door het invoeren van dit relatief nieuwe marketingmiddel wil de softwarefabrikant gebruikers stimuleren om nieuwe functies te ontdekken.

Mensen houden van spelletjes

Gamification is het toepassen van technieken en denkwijzen uit games in niet-game omgevingen. Steeds meer bedrijven zetten gamification in als marketingmiddel om op die manier bepaald gedrag te stimuleren.

Rond de Pasen kunnen gebruikers van InformerOnline op zoek gaan naar een aantal verstopte Paaseieren. Op die manier wordt Gamification ingezet om ondernemers verschillende functionaliteiten op een andere manier te laten ontdekken. Peter Potters, Commercieel Directeur van Informer ligt de keuze voor gamification toe: “We hebben bij Informer het inzicht dat veel gebruikers nog niet op de hoogte van alle functies zijn. We laten hierbij ‘spelenderwijs’ de ondernemers op een heel nieuwe manier kennismaken met nieuwe functies, om ze zo nog sneller te laten boekhouden.”

Boekhouden kan ook leuk zijn!

“Veel ondernemers zien boekhouden nog steeds als een onwenselijk bijproduct van het ondernemerschap. Toch merken wij steeds vaker dat ondernemers het onafhankelijke gevoel van zelf boekhouden als prettig en vaak zelfs leuk ervaren,” aldus Remco Frühauf, Algemeen Directeur van Informer. “Met de speciale Paasactie hopen we dat meer ondernemers een rondje door een online boekhouding nemen en zo ontdekken dat boekhouden anno 2017 helemaal niet zo ingewikkeld en saai is als zij misschien denken.”

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht