Industry Wire

Geplaatst door GANDA

GANDA verzorgt voor easyEnergy landelijke introductiecampagne

Amsterdam, 4 april 2017 – Energiemaatschappij easyEnergy kiest digital creative agency GANDA als strategisch digital partner. easyEnergy komt op de markt onder de vlag van de ‘easy family of brands’, bekend van onder andere easyJet.

easyEnergy levert stroom en gas tegen handelsprijzen. De leverancier maakt hiervoor gebruik van de slimme energiemeter, waarover steeds meer Nederlandse huishoudens beschikken. Consumenten betalen alleen wat er daadwerkelijk wordt verbruikt, en rekenen af voor het dan geldende handelstarief, zonder enige opslag. Nederland beleeft hiermee de primeur.

Getrapte campagne
Om het nieuwe concept effectief te introduceren, ontwikkelde GANDA een getrapte campagne. “Voor alle betrokkenen waren de werking en vooral het verschil ten opzichte van de huidige energiemarkt natuurlijk bekend. Dat betekent nog niet dat de rest van Nederland dezelfde kennis heeft. Voordat easyEnergy zich echt kan onderscheiden, was het in onze optiek nodig om een ‘baseline’ neer te zetten: een basis die de onvoordelige situatie in de huidige energiemarkt beschrijft. We ontwikkelden hiervoor een feitenserie, die de consument attent maakt op de situatie, maar vooral zelf ook het oordeel hierover laat vellen”, aldus Dennis Gandasoebrata van GANDA. Wist je bijvoorbeeld dat veel energieleveranciers je een boete geven als je voortijdig je contract opzegt? En het ‘welkomstcadeau’ dat je krijgt wanneer je overstapt? Dat heb je zelf betaald.

In de fase hierna worden de onderscheidende kenmerken van easyEnergy onder de aandacht gebracht. Alles vanuit de stellige overtuiging dat dit niet meer dan vanzelfsprekend moet zijn; de reden dat voor de tagline ‘Zoals ’t hoort’ is gekozen.

Focus op online
In lijn met de dienstverlening van easyEnergy, die online als speerpunt hanteert, maakt de campagne hoofdzakelijk gebruik van online middelen om de doelgroep te bereiken. Vanaf de start draait een bannercampagne met ondersteuning van PR, SEA en social advertising om een zo hoog mogelijk bereik te genereren. Raymond van Eck, CCO van easyEnergy: “Wij hebben voor GANDA gekozen omdat zij al jaren frontrunner zijn op het gebied van creatieve online marketing. Bij easyEnergy willen we onze commerciële middelen zo effectief mogelijk inzetten met een maximaal bereik. Dat is beter voor de klant, past bij het merk en wat we willen zijn. Met de gekozen marketingstrategie gaan we Nederland eindelijk kennis laten maken met een transparante energieleverancier die niet verdient aan jouw verbruik. Zoals ’t hoort!”.

===
Niet voor publicatie

Over GANDA
GANDA is een digitaal creatief bureau en opgericht in 2005. Vanuit Amsterdam werkt GANDA aan digitale campagnes voor onder andere Microsoft, Nestlé en Aon. Campagnes hebben als doel de relatie tussen klant en het merk te versterken en begeven zich op het snijvlak van creativiteit en technologie. www.ganda.com

Over easyEnergy
easyEnergy is een Nederlandse energieleverancier uit Den Haag, opgericht in 2017. De maatschappij opereert onder de vlag van de ‘easy family of brands’, bekend van onder andere easyJet. De maatschappij koopt elektriciteit en gas tegen handelsprijzen en levert aan consumenten zonder winstopslag. www.easyenergy.com

Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met Rosa Veldhuis via rosa@ganda.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht