Industry Wire

Geplaatst door Bleckmann

GANNI kiest Bleckmann als nieuwe, duurzame, logistieke partner voor zijn exponentiële groei

Het Deense betaalbare luxemerk GANNI kiest voor Bleckmann als logistieke partner voor al zijn activiteiten in Europa. Duurzaamheid en verantwoordelijkheid zijn richtinggevend in dit nieuwe partnership.

De modepers omschrijft GANNI als “een van de meest boeiende labels van het voorbije decennium”. Het Deense merk heeft meer dan 1 miljoen volgers op Instagram en biedt betaalbare luxekleding met respect voor mens en milieu. GANNI staat in de top 20 van best verkochte labels bij online winkels Net-a-Porter en Browns.

Exponentiële groei vereist ervaren partner

GANNI staat sterk in Europa en in de VS met 33 winkels wereldwijd. Het merk groeit snel. Vanwege deze wereldwijde expansie had het label een zeer betrouwbare en innovatieve e-fulfilment partner nodig. Die vond GANNI in Bleckmann dat veel ervaring heeft in het ondersteunen en bedienen van snelgroeiende bedrijven.

Bleckmann en GANNI tekenden een langetermijnovereenkomst voor warehousing, distributie en fulfilment. Vanaf nu worden GANNI-producten uit heel Europa vanuit Venlo in Nederland verscheept. Deze centrale locatie in Europa is van cruciaal belang om producten snel en met een hoog serviceniveau te leveren aan eindklanten, b2b en b2c.

Bleckmann ontvangt goederen in hun fulfillment center, sorteert, slaat op en levert volgens verwachting. GANNI kan kiezen voor diensten die extra waarden toevoegen (value added services, VAS) zoals RFID-tags, gespecialiseerde verpakkingen en meer.

Samen naar meer duurzaamheid

Deze samenwerking biedt de mogelijkheid om nog meer in te zetten op duurzaamheid.

Omdat GANNI de ambitie heeft om een meer verantwoorde versie van zichzelf te worden, was duurzaamheid een van de doorslaggevende elementen in de zoektocht naar de beste logistieke partner. Het modemerk legt zich de morele verplichting op om elke dag beter te doen. In 2020 lanceerde GANNI het Responsibility Game Plan, met 44 doelen op het gebied van mensen, milieu, producten en welvaart, die in 2023 bereikt moeten zijn.

Het samenwerkingsverband met Bleckmann helpt GANNI bij het realiseren van zijn holistische en resultaatgerichte benadering van duurzaamheid. Het fulfilment center in Venlo ligt dicht bij de binnenlandse spoorterminal. Het is een gecertificeerd duurzaam distributiecentrum dankzij acties om de biodiversiteit te stimuleren, investeringen om de CO2-voetafdruk en afvalberg te verkleinen, groene leveringsopties en zonnepanelen op het dak. Het magazijn draait ook volledig op hernieuwbare energie.

Ron Thijssen, Manager Corporate Social Responsibility bij Bleckmann: “We zijn onder de indruk van de groei van GANNI en van zijn focus op duurzaamheid. We zijn vereerd dat GANNI ons als logistieke partner heeft gekozen. Onze expertise in logistiek en onze ervaring met duurzame oplossingen zullen hen helpen groeien met een lagere ecologische voetafdruk. In de toekomst willen we onder meer de eindklanten van GANNI kunnen laten kiezen voor een meer duurzame koerier. Ons IT-team kijkt nu al uit naar de realisatie van dit project.”

– – – E i n d e – – –

 

Over GANNI

GANNI is gevestigd in Kopenhagen en eigendom van het echtpaar Ditte Reffstrup en Nicolaj Reffstrup, respectievelijk creatief directeur en oprichter. Het heeft zich de afgelopen jaren exponentieel ontwikkeld met zijn Scandi 2.0 stijlgevoel vol persoonlijkheid en contrast. Rond GANNI vormt zich een community van mensen die de kleding van het merk dragen en zich daardoor nog zelfverzekerder voelen en tot alles in staat zijn. Het merk heeft +200 werknemers in kantoren in Kopenhagen, Londen, Parijs, New York & Shanghai. Het is vertegenwoordigd bij meer dan 600 van ’s werelds meest vooraanstaande retailers en in 33 GANNI retail locaties in Europa en de Verenigde Staten. GANNI.com levert internationaal in 35 landen, waaronder Australië, Canada en Zuid-Korea.

www.ganni.com

Over Bleckmann

Bleckmann is marktleider in Supply Chain Management (SCM) -diensten voor mode- en lifestylemerken.

Het in 1862 opgerichte Bleckmann ontwikkelde zich van een transportbedrijf naar leverancier van volledige supply chain-oplossingen met een specifieke expertise in e-fulfilment. Vanuit haar sterke basis in Europa breidde het bedrijf zich uit naar de VS en Azië, waardoor Bleckmann klanten over de hele wereld van dienst kan zijn. Haar investeringen en uitgebreide ervaring in IT-oplossingen zorgen ervoor dat Bleckmann wereldwijd een uniform platform aan haar klanten biedt. Meer dan vierduizend medewerkers staan dagelijks klaar om de klanten van Bleckmann te ondersteunen en hun beloftes na te komen. Met een omzet van meer dan 470 miljoen euro heeft Bleckmann de omvang en flexibiliteit om oplossingen van wereldklasse voor haar klanten te bieden. Ga voor meer informatie naar www.bleckmann.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht