Industry Wire

Geplaatst door OrangeOwl en Vorm de Stad

Gemeente Amsterdam kiest combinatie OrangeOwl – Vorm de Stad als campagnebureau

AMSTERDAM, 1 JUNI 2023 – Wat krijg je als een OrangeOwl naar binnen vliegt bij het Amsterdamse ontwerpbureau Vorm de Stad? Simpel: een winnende succesformule! OrangeOwl en Vorm de Stad zijn samen namelijk één van de vier winnaars van de aanbesteding campagnebureau voor de gemeente Amsterdam.
Formeel betekent het winnen van de aanbesteding dat OrangeOwl en Vorm de Stad de komende twee jaar: ‘dienstverlening voor het ontwikkelen van crossmediale campagnes en uitwerking in offline middelen’ gaan verzorgen voor gemeente Amsterdam. Met een optie tot verlenging van nog eens twee jaar.
Komende jaren zullen OrangeOwl en Vorm de Stad campagnes gaan maken voor de grootste en bekendste gemeente van Nederland. Zoals ze dat ook de afgelopen jaren al hebben gedaan rondom belangrijke maatschappelijke thema’s in de stad; van duurzaamheid tot straatintimidatie. Ogen open dus komende jaren wanneer je in de hoofdstad bent.
Bewezen succesformule
Als enige van alle deelnemende partijen behaalden de samenwerking OrangeOwl en Vorm de Stad een score van 100%. De succesformule van de combinatie OrangeOwl – VormdeStad? Beide bureau’s kennen door jarenlange ervaring met campagnes de doelgroep van gemeente Amsterdam als geen ander.
Vakinhoudelijk vullen zij elkaar ook perfect aan. OrangeOwl komt vanuit een marketing en meer data gedreven hoek. Vorm de Stad is een ontwerpbureau. Bart Alst, partner en creatief strateeg bij OrangeOwl: “Het is echt fantastisch dat wij, samen met Vorm de Stad, alles in huis te hebben van strategie tot en met productie. Samen kunnen we nog sneller schakelen en scherper te werk gaan.’’
‘Zo trots als een uil’
Eva de Lange, partner en creatief strateeg bij Vorm de Stad: ‘Als Amsterdams bureau zijn we enorm betrokken bij onze eigen stad. Als we de deur uit lopen ervaren we aan den lijve de problematiek in de binnenstad. We zijn dan ook heel blij dat we de komende jaren met creatieve campagnes een bijdrage te mogen leveren aan het zichtbaar maken van sociaal-maatschappelijke kwesties die in een grote stad als Amsterdam leven.’
Bart Alst van OrangeOwl voegt toe ‘We zijn zo trots als een uil – ja, dat spreekwoord hebben we zelf bedacht – dat de gemeente Amsterdam ons heeft gekozen als creatief bureau. We hebben de sterke concurrentie, waaronder een groot aantal gerenommeerde bureaus, achter ons gelaten. Dat is een bevestiging van de kwaliteit van het werk dat we de afgelopen jaren al verricht hebben.’

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht