Gemeente Hilversum kiest GraphicMail om burgers te informeren

De gemeente is de samenwerking met GraphicMail aangegaan om een digitale vorm van informatieverstrekking in te kunnen zetten naast het huis-aan-huis verspreiden van een periodieke, papieren nieuwsbrief.
Volgens Thomas Rensen (afdeling Communicatie, Gemeente Hilversum) staat het gebruiksgemak voorop, evenals de betaalbaarheid: ‘We willen een beperkte doelgroep persoonlijk kunnen benaderen op regelmatige basis. Deze digitale nieuwsbrief via GraphicMail is daarvoor ideaal omdat het voordelig is en we ook snel en gemakkelijk korte updates kunnen versturen.’
Via het inschrijfformulier voor de nieuwsbrief op de website van de gemeente en via de doorstuur-mogelijkheid in de nieuwsbrief hoopt de gemeente steeds meer e-mailadressen van geïnteresseerden te verzamelen. Als deze manier van communiceren succesvol blijkt, zullen mogelijk meer digitale nieuwsbrieven volgen.
GraphicMail is leverancier van e-mailmarketing oplossingen en staat voor betaalbaarheid, gebruiksgemak en service. Wereldwijd heeft de organisatie meer dan 8000 klanten in 16 landen, waaronder Siemens, KPN, Q Music, maar ook veel kleinere ondernemers uit het MKB en dus de Gemeente Hilversum.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.