Gigaset: nieuwe premium speler op de tabletmarkt

De wereldwijde tabletmarkt groeit, en snel ook. De groei was alleen al vorig jaar zestig procent[1]. Gigaset betreedt deze groeimarkt met twee nieuwe Android-gebaseerde premium tabletmodellen in een 8-inch- en een 10,1-inch-formaat. Zo zet het bedrijf een nieuwe stap in de verbreding van de ‘Gigaset 2015’-strategie.

“Gigaset staat voor communicatie. Dat doen we al jaren met onze premium DECT-telefoons en recent nog met onze SL930A Android-telefoon. En binnenkort gaan we daarmee verder met twee premium tablets die onze missie onderstrepen om hoogwaardige communicatietools voor het thuisnetwerk te leveren. Nu doen we dat voor het eerst in de mobiele arena”, zegt Charles Fränkl, CEO van Gigaset.

Tablet voor iedereen – voor beginnende gebruikers, voor hoogwaardige prestaties

De Gigaset QV830 en QV1030 zijn respectievelijk het nieuwe 8-inch- en 10,1-inch-tabletmodel waarmee Gigaset als fabrikant van premium tablets de Europese tabletmarkt betreedt. Er staat een grootschalige lancering op het programma voor de uitrol van de tablets in geheel Europa, die klanten toegang biedt tot tablets met hoogwaardige premium features tegen aantrekkelijke prijzen.

Het compacte 8-inch-formaat kenmerkt zich door zijn hoogwaardige, zorgvuldige afwerking en materialen van hoge kwaliteit – geanodiseerd aluminium voor de achterkant van de behuizing en vooral het krasbestendige scherm. De tablet heeft een supersnelle WLAN-verbinding en is ideaal voor websurfen, shoppen, chatten, e-mail checken en duizenden andere dingen die mogelijk zijn met apps in ‘Google Play’.

Het grote display van de 10,1-inch-tablet met 2560×1600 pixels en 300 dpi is scherper dan de resolutie van het menselijk oog. Genieten van films, foto’s en games is mogelijk in HD-kwaliteit. De tablet is daarnaast indrukwekkend door zijn krachtige quad-core-processor (1,8 GHz Nvidia T40S Cortex A15), stereogeluid en een 8-megapixelcamera met dual-led-flitser.  Beide tablets draaien op het besturingssysteem Android 4.2.2, bekend als Jelly Bean.

“Ons doel is om ook met deze tablets onze klanten de gebruikelijke belofte van premium producten tegen scherpe prijzen te bieden”, zegt Maik Brockmann, CSO van Gigaset. “Eersteklas design en een hoogwaardig, krachtig binnenwerk garanderen het succes van onze QV830- en QV1030-modellen.”

Topklasse: design en prestatie

Zowel de QV830 als de QV1030 is gemaakt van hoogwaardige materialen. De displays met hun grote kijkhoek en geweldige kleurechtheid, en het geanodiseerd aluminium geven al op het eerste gezicht en bij de eerste aanraking de look and feel van een premium product. Het eersteklas design vormt een degelijke behuizing voor de hoogwaardige binnenkant van de twee tablets. Krachtige CPU’s, Bluetooth 4.0 en veel andere features, zoals USB OTG en de geïntegreerde GPS-functie, geven gebruikers de bekende premium kwaliteit van Gigaset.

Groot: afmeting en display

Gigaset biedt een 8-inch-tablet (QV830) en een 10,1-inch-exemplaar (QV1030), en brengt dus twee tablets met populaire afmetingen op de markt. Beide tablets zijn ook groot als het gaat om het display. De 8-inch-tablet beschikt over een resolutie van 1024×768 pixels en 160 dpi. De 10,1-inch-tablet zet compleet nieuwe standaarden op het gebied van helderheid en levendigheid met meer dan vier miljoen pixels bij 2560×1600 en 300 dpi (WQXGA en zestien miljoen kleuren). De pixeldichtheid van het 10,1-inch-display is zo hoog, dat het menselijk oog afzonderlijke pixels niet kan onderscheiden. Het zorgt dus voor een fotorealistische ervaring voor apps, beelden en films.

Lange levensduur: de accu’s

De capaciteit van de accu moet voldoen aan de behoeften van gebruikers – of ze nu willen surfen op het internet, naar muziek luisteren of video’s bekijken. De QV830 en de QV1030 bieden een indrukwekkende levensduur van de accu, ondanks het superplatte ontwerp. De QV1030 biedt lange stand-bytijd door de enorme accucapaciteit van 9000 mAh. Voor de QV830 geldt: 240 uur in stand-bytijd, acht uur voor websurfen, zeven uur voor het afspelen van video’s en 65 uur voor audio[2]. Bij de QV1030 gaat het om 620 uur in stand-bytijd, tien uur voor websurfen, acht uur voor het afspelen van video’s en eveneens 65 uur voor audio2.

Veelzijdig: een camera voor en achter

Van tablets wordt ook verwacht dat ze een camera hebben, die zorgt voor foto’s en video’s in HD-kwaliteit. Beide Gigaset-modellen zijn in staat haarscherpe fotos te maken met de camera aan de achterkant, en te videotelefoneren in HD 720p-kwaliteit met de camera aan de voorkant. De achterkant van de QV830 heeft een 5-megapixelcamera met autofocus (1080p, HD). De camera aan de voorkant biedt 1,2 megapixels (720p, HD). De camera aan de achterkant van de QV1030 heeft zelfs een 8-megapixelcamera (1080p, HD) en een ledgebaseerde dual-flitser. De camera aan de voorkant van dit model is dezelfde als bij zijn zustermodel.

Eindeloos: de mogelijkheden en apps

975.000 – zoveel apps zijn er op dit moment in ‘Google Play’. Zowel de Gigaset QV830 als de Gigaset QV1030 geeft toegang tot ‘Google Play’ en het oneindige aantal mogelijkheden die dat biedt. Met het interne geheugen van 8 GB (QV830) en 16 GB (QV1030) én de optie om uit te breiden tot nog eens 32 GB aan opslagruimte met behulp van de microSDHC-kaartingang, is er altijd genoeg ruimte voor muziek, films, tv-programma’s en boeken.

Supersnel: mobiele dataoverdracht

Beide tabletmodellen van Gigaset maken veilige en supersnelle dataoverdracht mogelijk. Daarnaast zorgen de wifi- en Bluetooth-functies ervoor dat de tablets ook geschikt zijn om snel en eenvoudig te communiceren met andere apparaten en er data mee te delen, bijvoorbeeld muziek streamen naar externe luidsprekers of handsets.

De QV830 en de QV1030 zijn verkrijgbaar vanaf januari 2014. De adviesprijs van de QV830 is 199 euro en van de QV1030 369 euro.