Globrands viert 40 jaar naamgeving: van nationale pionier naar internationale autoriteit
Dit jaar viert Globrands, de toonaangevende naamgevingsspecialist, haar 40-jarig jubileum. Als autoriteit op het gebied van naamgeving in Nederland en ver daarbuiten heeft Globrands talloze iconische namen gecreëerd die de Nederlandse samenleving mede hebben gevormd.
Denk aan namen als Geldmaat, DigiD, Thalys, Landal Greenparks, Flippo, Essent en Senseo en aanduidingen als ‘wisselgesprek’ en Wet Langdurige Zorg.
Michael Dijkstra Taurel, die het bureau oprichtte, was daarmee meteen ook de uitvinder van merknaamgeving, toen nog een niet bestaand vakgebied. In onze digitale samenleving is Globrands relevanter dan ooit tevoren en levert het bedrijf een nog grotere bijdrage aan merken dan in zijn rijke geschiedenis.
Dijkstra Taurel: “Onze missie is altijd geweest om betekenisvolle namen te creëren die merken in staat stellen hun ambities waar te maken. Na 40 jaar zijn we trots op onze nalatenschap, maar nog meer op hoe we onszelf altijd zijn blijven heruitvinden. De context waarin merknamen en aanduidingen worden gebruikt is vele malen diverser en complexer geworden.”
Sinds de oprichting in 1984 heeft Globrands een onuitwisbare stempel gedrukt op de internationale wereld van naming en positioning. Van innovatieve bedrijfsnamen tot onderscheidende productnamen: het werk van Globrands is niet alleen herkenbaar, maar dient telkens weer als fundament voor de bouw van sterke merken.
Door de jaren heen heeft Globrands samengewerkt met enkele van de grootste merken in Nederland en daarbuiten. Terwijl de wereld om ons heen verandert, blijft Globrands trouw aan haar kernwaarden: creativiteit, strategische diepgang en innovatie.
Tegenwoordig maakt Globrands deel uit van United Playgrounds, een netwerk van complementaire creatieve bureaus, waaronder ook Verve en Fitzroy. Deze samenwerking stelt Globrands in staat om haar expertise te versterken en innovatieve oplossingen te bieden aan merken die internationaal impact willen maken.
Het jubileumjaar wordt gevierd met diverse evenementen en initiatieven, waarmee Globrands haar klanten, partners en het team bedankt voor vier decennia van samenwerking en vertrouwen. “We zijn vereerd met het vertrouwen dat opdrachtgevers ons door de jaren heen hebben gegeven,” zegt Dijkstra Taurel. “We kijken uit naar de komende 40 jaar van naamgeving die altijd weer nieuwe ambities voor merken binnen handbereik brengt.”
Over Globrands
Globrands is al 40 jaar internationaal autoriteit op het gebied van naamgeving. Met een unieke combinatie van strategisch inzicht en creatieve expertise heeft Globrands talloze merken geholpen bij het bouwen van hun identiteit. Globrands is onderdeel van United Playgrounds en werkt samen met merken die klaar zijn om wereldwijd impact te maken.
Voor meer informatie:
Geert Docter
geert@globrands.com
https://globrands.com/
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.