Geplaatst door GNX

GNX versterkt zich met Lexar Partners als lead investor om de groei in de wereldwijde connectiviteitsmarkt te versnellen

Amsterdam (NL), 2 februari 2023 – GNX, toonaangevende leverancier van wereldwijde internet- en private dataconnectiviteitsoplossingen met kantoren in Amsterdam, New York en Manilla, maakt bekend dat het groeifinanciering heeft verkregen van Lexar Partners, een op technologie gericht Nederlandse investeringsmaatschappij. De financiering zal worden gebruikt om de expansie van GNX in de groeiende dynamische connectiviteitsmarkt wereldwijd verder te versnellen.
“We zijn verheugd om Lexar Partners te kunnen noemen als onze strategische partner en lead investor”, aldus Rutger Bevaart, CEO en mede-oprichter van GNX. “Naarmate internationale ondernemingen digitale transformatie steeds meer omarmen, is GNX het best gepositioneerd om hun inspanningen te ondersteunen met onze internet-, private- en cloud-connectiviteitsoplossingen. De groeifinanciering en expertise die Lexar inbrengt, zijn van cruciaal belang in de wereldwijde opschaling van GNX.”
“Met Lexar Partners als onze lead investor kunnen we de ontwikkeling en uitrol van ons digitale platform LARA® versnellen, wat een drijvende kracht zal zijn voor GNX in de groeiende markt van wereldwijde internettoegang, private connectivity en cloud-integratiediensten”, zegt Rick Mur, CTO en mede-oprichter van GNX.
“GNX loopt voorop in het digitaliseren van de wereldwijde connectiviteitsmarkt”, zegt Sander van Woerden, oprichter van Lexar Partners. “Hun deskundige team heeft een bewezen staat van dienst in het leveren van hoogwaardige oplossingen aan klanten. Wij zijn verheugd om deel uit te maken van hun forse groeiverhaal.”
Met deze financiering is GNX van plan meer te investeren in onderzoek en ontwikkeling, zijn producten en diensten verder te verbeteren en zijn verkoop- en marketinginspanningen uit te breiden om wereldwijd meer klanten te bereiken.

Van links naar rechts: Rick Mur, Rutger Bevaart (beiden GNX) en Sander van Woerden, Max van de Blaak (beiden Lexar Partners)

Over GNX
GNX is een toonaangevende leverancier van wereldwijde connectiviteitsoplossingen. Zij ontwikkelt en exploiteert LARA®, het dataplatform waarmee haar internationale klanten hun connectiviteit wereldwijd kunnen regelen middels een unieke do-it-yourself aanpak. GNX stelt internationale bedrijven in staat hun digitale transformatie vorm te geven door middel van innovatieve en betrouwbare connectiviteitsoplossingen. Met toewijding en klanttevredenheid hoog in het vaandel, streeft GNX ernaar om de toonaangevende leverancier te zijn van internet, private en cloud-connectiviteitsdiensten.
Kijk voor meer informatie op https://gnx.net

Over Lexar Partners
Lexar Partners is een Nederlandse investeringsmaatschappij uit Laren, die groeikapitaal biedt aan toonaangevende en innovatieve software-, technologie- en e-commercebedrijven. Lexar Partners is opgericht in 2022 door Sander van Woerden en Max van de Blaak, beiden hebben ruim 15 jaar ervaring in investeren en ondernemerschap. Sinds de oprichting heeft Lexar Partners partnerships gesloten met bedrijven actief in de technologie, e-commerce en de digitale transformatie van mentale gezondheidszorg, educatie en fitness.
Kijk voor meer informatie op https://lexarpartners.com