Geplaatst door Go Sharing

GO Sharing breidt uit naar Brussel

27 oktober 2021 – GO Sharing, het grootste deelscooternetwerk van de Benelux, start vandaag in Brussel. Het bedrijf plaatst 500 elektrische deelscooters in de Belgische hoofdstad. GO Sharing was al actief in België in Antwerpen en voegt daar nu dus een tweede stad aan toe. De scale-up heeft als missie om wereldwijd mobiliteit te verduurzamen, door voertuigbezit om te zetten naar gebruik wanneer je het nodig hebt.

Met de komst van GO Sharing wordt het aantal beschikbare deelscooters in Brussel verdubbeld. Met de 500 e-scooters zorgt het deelvervoerbedrijf voor het volume en de spreiding die de Brusselaar nodig heeft om 24/7 op loopafstand een exemplaar te vinden.
Europese hoofdstad nu ook onderdeel van wereldse missie
In april 2021 kondigde GO Sharing een kapitaalinjectie van € 50 miljoen aan. Met de investering zal GO Sharing zijn deelaanbod niet alleen multimodaal maken door e-bikes en elektrische deelauto’s aan het aanbod toe te voegen, ook zal het bedrijf zijn internationale ambitie najagen. In de afgelopen maanden is GO Sharing opeenvolgend gestart in Wenen, Antwerpen, Saarbrücken, Düsseldorf, Keulen, Neuss, Istanbul en, vanaf vandaag, Brussel.

In het nastreven van de missie van GO Sharing is verdere internationalisering een logisch gevolg volgens Raymon Pouwels, CEO van GO sharing: “Ons motto is ‘een groene planeet met mobiliteit van iedereen, voor iedereen’. Met GO Sharing willen we een gedragsverandering teweeg brengen: van iedereen een eigen voertuig, naar gebruik wanneer je het nodig hebt. En dat willen we dus wereldwijd doen. Er rijden vandaag de dag ruim 10.000 elektrische deelvoertuigen van GO Sharing rond in meer dan 35 steden. Samen met onze gebruikers zorgen we met ons elektrisch deelvervoer voor minder CO2-uitstoot, minder verkeerscongestie en meer vrije ruimte door de nood aan parkeerplaatsen terug te dringen. Ik ben er heel trots op dat we dit nu ook in de hoofdstad van Europa kunnen realiseren.”