Geplaatst door Google Cloud

Google Cloud breidt partnerschap Informatica uit voor hybride en multi-cloud dataoplossingen

Google Cloud breidt zijn strategische samenwerking met Informatica, leverancier van enterprise cloud datamanagement, uit met het aanbod van nieuwe hybride en multi-cloud oplossingen. Dit betekent dat Informatica Intelligent Cloud Services (IICS) en Master Data Management (MDM) nu beschikbaar zijn op Google Cloud Platform (GCP).

Door de samenwerking met Informatica biedt Google slimme oplossingen voor bedrijfsuitdagingen zoals het moderniseren van datawarehouse voor slimmere analyses en real-time inzichten, datamanagement voor marketinganalyses en data governance.

Data warehouse modernisering
Met de beschikbaarheid van IICS op het Google Cloud Platform kunnen klanten eenvoudig en veilig data van hun hybride en multi-cloud applicaties en systemen verplaatsen naar GCP. Ook kunnen klanten naadloos en schaalbaar data analyseren met smart analytics oplossingen zoals BigQuery, Cloud Dataproc en cloud AI-functies.

Master data management voor marketing analytics
Enterprise CMO’s worstelen met de versnippering van data over systemen zoals CRM, POS en facturering. Door alle data samen te brengen in BigQuery en vervolgens Informatica’s IICS-oplossing toe te passen, ontstaat er één centrale plek voor alle klantgegevens. Hiermee kunnen analyses worden toegepast die zinvolle inzichten genereren en de klantervaring verbeteren.

Data governance
IICS Data Quality and Governance Cloud maakt het voor klanten gemakkelijk om de datakwaliteit te verkennen en te beheren over verschillende on-premise systemen en Google Cloud data stores zoals Cloud Storage, BigQuery en Cloud Spanner vanaf één centrale plaats. GCP biedt een veilige, schaalbare en betrouwbare infrastructuur om bedrijfskritische oplossingen voor data-analyse te bouwen en te beheren. Naast analyse kunnen Informatica klanten de AI- en machine learning-mogelijkheden van Google Cloud toepassen op hun data voor voorspellende analyses, zodat applicaties en bedrijfsprocessen nog intelligenter worden.

Informatica Intelligent Cloud Services (IICS) en Master Data Management (MDM) op Google Cloud Platform (GCP) zijn later in 2019 beschikbaar voor klanten via een early access program.