Geplaatst door Wearedoop

Google selecteert Doop als preferred Voice supplier

Een Google Assistant voor de Rabobank en Talpa. En most recently voor het Songfestival en een Vlaamse Google Assistant voor België. Doop ontwikkelde ze allemaal. En mag zich daarmee de absolute voorloper op het gebied van Voice development noemen!

Google Assistant, dé boost voor klant optimalisatie

De Google Assistant, wie kent ‘m niet? Deze razend populaire uitvinding, bekend van het spraakgestuurd zoeken met ‘Hey Google ….’, is wereldwijd niet meer weg te denken. En niet alleen onder particulieren. Ook voor Business-to-Business is de Google Assistant een bekende term. Steeds meer bedrijven willen hun eigen Google Assistant Action ontwikkelen. Ter verzilvering van hun merk, als boost voor hun klant optimalisatie óf om de concurrentie een stap voor te blijven.

Google selecteert Doop als preferred Voice supplier

Grote namen als Talpa, Rabobank en Google zelf, wisten Doop al te vinden voor de ontwikkeling van hun Google Assistant Action. Toen AVROTROS eerder dit jaar op zoek was naar een partij voor een Voice app, kwamen zij op advies van Google ook bij Doop uit. Met als resultaat: een succesvolle app voor het Eurovisie Songfestival. Via de Google Assistant konden fans – met de simpele woorden “Hey Google, praat met het Songfestival’ – Cornald Maas het hemd van het lijf vragen. Onder andere over artiesten, liedjes, landen en natuurlijk informatie over het Songfestival zelf.

‘Doop en AVROTROS hebben de handen ineen geslagen, om voor het grootste media event in jaren een geweldig innovatief project te realiseren; de Songfestival Voice Action. Doop was net zo gebrand op een Songfestival-waardig eindproduct als wij als organiserende omroep. Een fijne samenwerking met zowel de creatives als developers van team Doop. Resultaat: een Voice applicatie waar we trots op mogen zijn.’ Aldus Cindy Bake, projectleider Interactieve media en Innovatie bij AVROTROS.

Met deze grote namen op zak mag Doop zich met recht dé voorloper op het gebied van Voice Development noemen. En als het aan de creatieve helden ligt volgen er nog veel meer ‘Doop’ Voice Actions.

Meer weten over het toevoegen van een Google Assistant Action aan je bedrijf?