Industry Wire

Geplaatst door Gorillas

Gorillas benoemt Luanne Calvert tot Chief Marketing Officer

Berlijn, 18 januari, 2022 – Gorillas begint het nieuwe jaar met een nieuwe toevoeging aan het leiderschapsteam. Vanaf vandaag is Luanne Calvert, gevestigd in Berlijn, in dienst als Chief Marketing Officer (CMO). Met meer dan 20 jaar ervaring in marketing en reclame, in tech, retail en andere snelgroeiende sectoren, zal Calvert het wereldwijde marketing team van Gorillas leiden en het merk naar een nog hoger niveau tillen.

Sinds de oprichting van het bedrijf in 2020 is Gorillas in korte tijd uitgegroeid tot een uniek, wereldwijd bekend merk in de sector van flitsbezorging. Nu wil de organisatie haar marketingactiviteiten intensiveren en Gorillas verder vormgeven tot een internationaal erkend merk waarbij echt de uitzonderlijke klantervaring en het unieke verhaal van het bedrijf wordt vertelt.

Met Luanne Calvert heeft Gorillas een zeer ervaren professional met diepgaande kennis van de industrie aangetrokken om deze taak op zich te nemen. Zij heeft in leidinggevende functies toonaangevende merken, zoals Virgin en Google, helpen opbouwen. Luanne Calvert weet dan ook hoe merken op het snijvlak van technologie, innovatie en lifestyle onderscheidend kunnen zijn. Bovendien is de marketingexpert goed bekend met de retailsector en heeft ze wereldwijde functies bekleed bij bedrijven van Walmart tot LVMH’s Fendi en Moleskine. Met het oprichten van haar eigen start-up, Mixed Marketing, met blue chip klanten als Netflix, eBay, Calvin Klein en Yahoo!, belichaamt Calvert ook de ondernemersgeest van Gorillas.

“Ik was direct fan van het bedrijf toen ik Gorillas voor de eerste keer probeerde. Naast de ongelooflijke service was ik onder de indruk van Gorillas’ missie om consumenten direct toegang te geven tot essentiële behoeften. Deze unieke ervaring is waar ik op wil voortbouwen om een liefdevol merk te creëren dat staat voor hoe we leven en voedsel consumeren in de 21e eeuw. Het is echt inspirerend om deel uit te maken van een bedrijf dat de mogelijkheid heeft om die vergelijking op grote schaal te veranderen – en ondertussen de klanten blij te maken”, legt Luanne Calvert uit.

In haar nieuwe rol als CMO van Gorillas zal Calvert leiding geven aan het wereldwijde marketing team en onderdeel zijn van de raad van bestuur. Ze zal dus rechtstreeks rapporteren aan de oprichter en CEO Kağan Sümer.

“Luanne heeft vaak laten zien hoe je met innovatieve ideeën succesvolle merken kunt creëren en ontwikkelen in snelgroeiende sectoren. Haar durf en moed om nieuwe dingen te proberen weerspiegelt de geest van Gorillas op de beste manier. Deze mentaliteit in combinatie met haar ongelooflijke ervaring in het tech, retail en start-up veld is wat Luanne de perfecte pasvorm maakt om ons merk en de klantervaring verder te ontwikkelen”, zegt Kağan Sümer.

OVER GORILLAS

Gorillas, opgericht door CEO Kağan Sümer, bouwt een infrastructuur voor de snelste flitsbezorgdienst van dagelijkse boodschappen. De on-demand delivery startup brengt binnen  minuten de bestelde boodschappen naar de gewenste locatie van de consument. Gebruikers van de Gorillas-app krijgen tegen supermarktprijzen toegang tot meer dan 2.000 essentiële producten, voor een bezorgtarief van 1,80 euro. Door het ontwrichten van de winkel- en supply chain-ervaring van traditioneel trage en stugge supermarkten, wil Gorillas vormgeven aan nieuw soort consumentengedrag als het gaat om boodschappen doen: Need-Order-Get.  In tegenstelling tot gevestigde gig economy-modellen, heeft Gorillas al haar riders in dienst en heeft een divers team van meer dan 12.000 werknemers wereldwijd in dienst genomen. In iets meer dan een jaar heeft Gorillas zich uitgebreid naar meer dan 60 steden, waaronder Amsterdam, Londen, Parijs, Madrid, New York, Milaan en München, en meer dan 200 warehouses geopend in 9 landen. Meer informatie is te vinden op www.gorillas.io.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht