Industry Wire

Geplaatst door GoSpooky

GoSpooky en Etos lanceren unieke VR-experience

Amsterdam, 12 december 2024 – Deze feestdagen lanceert GoSpooky in een select aantal Etos winkels een unieke VR-experience, die klanten helpt ontspannen de feestdagen door te komen.

Als onderdeel van de innovatieve 360-eindejaarscampagne van Etos kunnen klanten, in geselecteerde winkels, een VR-bril opzetten in de speciaal ingerichte Etos experience-room. Virtuele gids en Etos-medewerker Jeanet begeleidt en inspireert klanten bij het vinden van het perfecte cadeau voor de feestdagen. Ze deelt daarbij een belangrijke boodschap: let ook goed op jezelf, want in alle drukte en het zorgen voor anderen loop je jezelf snel voorbij. Naast de VR-experience is GoSpooky verantwoordelijk voor de social campagne voor Etos, die nog loopt tot en met 22 december.

Etos ‘Ontspan Service’ helpt klanten met cadeaustress

De eindejaarscampagne combineert technologie en creativiteit met een opvallend offline element: een VR-experience in geselecteerde Etos winkels. Bezoekers kunnen in een speciaal ingerichte experience-room een VR-bril opzetten, waar medewerker Jeanet hen in de virtuele omgeving met interactieve vragen helpt bij het kiezen van het juiste cadeau. Dit vermindert stress en helpt klanten ontspannen in de drukke decembermaand. GoSpooky is hierbij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van VR-activatie en de social campagne met de inzet van influencers.

Na teasers op sociale media en de lancering van de VR-activatie in winkels, verschijnen tijdens de feestmaand wekelijks twee video’s met influencers en user-generated content om de campagne verder te versterken en een breed publiek te bereiken. De eerste resultaten zijn veelbelovend. Zo heeft de aankondiging van Jeanet op TikTok al 429.000 views. Ook creëerden influencers Kenza, Tevin en Akaluuk content voor deze campagne, waarbij de TikTok-video van Akaluuk al 169.000 views en ruim 15.000 interacties behaalde.

Inspireren en oproepen tot zelfzorg

Deze 360-campagne laat zien dat innovatie en klantgerichtheid hand in hand gaan. Jeanet Rook, een Etos-medewerker die voor veel klanten een bekend gezicht is, speelt een centrale rol met een belangrijke boodschap gericht op zelfzorg. Haar persoonlijke, online video’s vormen de basis van de campagne en zorgen voor herkenbaarheid en authenticiteit. De inzet van social media-influencers versterkt de community-gedreven aanpak, waarbij Etos zichzelf positioneert als hét adres voor mooie cadeaus tijdens de feestdagen.

“Etos is er om ook van de feestdagen iets moois te maken”, aldus Petra Bremer, director marketing bij Etos. “Wij zorgen er met een breed en voordelig assortiment vol met prachtige producten voor dat het kopen van geschikte cadeautjes voor je dierbaren én voor jezelf zo geregeld is. Met de VR Ontspan Service doen we hier in samenwerking met GoSpooky in een aantal winkels een relaxed schepje bovenop!”

Eva Verweij, Client Executive van GoSpooky: “Samenwerken met Etos aan deze innovatieve campagne was fantastisch. Onze missie is om technologie en creativiteit samen te brengen in unieke, persoonlijke ervaringen. Met deze VR-experience als onderdeel van de 360-campagne brengen we technologie voor Etos tot leven op een manier die direct aansluit bij de behoeften van hun klanten. Met deze campagne plaatst Etos zichzelf midden in het gesprek over zelfzorg en balans tijdens de feestdagen.”

***

Over GoSpooky
GoSpooky is een leading social agency, die als doel heeft om toonaangevende merken in de voorhoede van social te houden.

Het bedrijf werd in 2016 opgericht door Tim van der Wiel (26) en Liam Tjoa (27). GoSpooky begeeft zich op het snijvlak tussen creativiteit en technologie met een focus op sociale media. In 2022 werden zij door de SAN unaniem gekroond tot Bureau van het Jaar.

Met een team van meer dan 100 experts op het gebied van creativiteit, content creatie, augmented reality en social advertising maakt Gospooky campagnes van wereldklasse voor bedrijven als Prime Video, JBL, Snap Inc en Etos.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht