Grand Prix Content Marketing 2017: dit zijn de winnaars

De winnaars voor de Grand Prix Content Marketing 2017 zijn bekendgemaakt tijdens de feestelijke uitreikingsavond in DeFabrique te Utrecht. De Grand Prix zijn dé prijzen voor contentmarketing in Nederland en België, waarbij de nadruk wordt gelegd op strategie, uitvoering en resultaat. Hieronder vindt u een overzicht van de Overall Awards en Awards:
OVERALL AWARD
Beste PR-inzet vanuit content marketing
WINNAAR:
De Vermogensmonitor
Bureau: Zandbeek
Opdrachtgever: ABN AMRO MeesPierson
Beste Effectiviteit
WINNAAR:
ABN AMRO & The Next Web
Bureau: UM Studio’s & The Next Web
Opdrachtgever: ABN AMRO
Beste Vernieuwing
WINNAAR:
ABN AMRO & ABN AMRO MeesPierson
Beste Merk/Opdrachtgever
WINNAAR:
ABN AMRO
AWARD
B-to-C
GOUD:
Nutricia voor jou
Bureau: Lukkien
Opdrachtgever: Danone Nutricia Early Life Nutricion
ZILVER:
Takeda Content Platform
Bureau: The Fat Lady
Opdrachtgever: Takeda
BRONS:
Verder* Personalisatiewebsite vFAS
Bureau: ZB Communicatie & Media
Opdrachtgever: vFAS
B-to-B
GOUD:
Run Live Truck
Bureau: Factor Tachtig
Opdrachtgever: SAP Nederland
ZILVER:
CMOTalk
Bureau: Energize
Opdrachtgever: Energize
BRONS:
Energiekenners
Bureau: LVB
Opdrachtgever: Nuon Zakelijk
AWARD
B-to-E
GOUD:
Samen zijn we zinnig bezig
Bureau: Proof
Opdrachtgever: Coöperatie VGZ
ZILVER:
ABN AMRO The Next Web
Bureau: UM Studio’s & The Next Web
Opdrachtgever: ABN AMRO
BRONS:
Ziggo op z’n kop
Bureau: Proof
Opdrachtgever: Ziggo
Not for Profit
GOUD:
Mond, Spraak, Arm. Beroerte Alarm!
Bureau: We Are Blossom (i.s.m. Kingsday)
Opdrachtgever: Nederlandse Hartstichting
ZILVER:
AVL #Nietzonderjullie.nl
Bureau: Proof
Opdrachtgever: Antoni van Leeuwenhoek
BRONS:
De ontdekking van Mondriaan
Bureau: Gemeentemuseum Den Haag
Opdrachtgever: Gemeentemuseum Den Haag
Contentmarketing-man/vrouw van het Jaar: Carlijn Postma (The Post)
Op marketingtribune.nl/content vindt u een volledig overzicht van alle winnaars per categorie.
De Grand Prix Content Marketing Awards zijn een beloning voor een totale, bredere, doorgaans kanaal overschrijdende content marketingstrategie. Daarbij is sprake van een continue en substantiële aanpak. Er wordt onderscheid gemaakt tussen vier hoofdstromen (de domeinen): B-to-B, B-to-C, B-to-E, Not for Profit. De Bekroningen zijn beloningen voor specifieke deelgebieden binnen content marketing.
Walter Kraus, voorzitter stichting Grand Prix Content Marketing: ‘Content marketing blijft zich ontwikkelen. Dat is duidelijk als je naar de winnaars voor de Grand Prix kijkt. Zoals dat hoort bij een jong en breed vakgebied. Dat de wereld in razend tempo verandert is inmiddels het grootste cliché dat je kunt bedenken. Dat houdt echter wel in dat ook marketeers zich moeten aanpassen aan de nieuwe eisen of beter gezegd nieuwe mogelijkheden. Geen hakken in het zand, maar meebewegen met de ontwikkelingen. Uiteraard geldt dat voor alle communicatiedisciplines.’
Per domein zijn er drie awards te vergeven: goud, zilver en brons, tenzij de jury anders beslist. Bij het toekennen van nominaties en Awards kijkt de jury vooral naar drie basis communicatie-aspecten: het doel van de case (wat is de communicatie-opgave, wat wil men ermee bereiken?), het hoe van de case (de gekozen strategie en ingezette middelen) en het bereikte resultaat (dit moet onderbouwd zijn).
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.