Industry Wire

Geplaatst door Greetz

Greetz en Buro Bagsy lanceren komische creator-campagne ‘Van De Kaart’

Amsterdam, 15 december 2025 | Greetz lanceert de nieuwe creator-campagne ‘Van De Kaart’ ontwikkeld in samenwerking met influencer marketing agency Buro Bagsy.

De campagne zet het duo Elise Boers en Béla Becht in als medewerkers van de fictieve Van De Kaart-helpdesk, een humoristisch format waarin herkenbare kerststress centraal staat.

In aanloop naar de campagne vroegen Boers en Becht hun volgers om persoonlijke, ‘juicy’ kerststressmomenten in te sturen. De oproep genereerde al snel hoge engagement en trok direct de aandacht van bekende Nederlanders zoals Dries Roelvink, Leontine Ruiters, Nordin en Julia Coster, die met opvallende reacties de zichtbaarheid van de campagne verder vergrootten.

Aanstaande dinsdag worden geselecteerde inzendingen besproken in een interactieve livestream, die qua tone-of-voice dichter bij een comedyformat ligt dan bij een traditionele Q&A. Daarnaast bevat de campagne een UGC-laag die de boodschap op authentieke wijze verder verspreidt. Zo ontvingen verschillende creators een persoonlijke kaart van Elise en Béla, die zij vervolgens voorlazen op TikTok.

Geen zoetsappige kerstcampagne, maar échte interactie

Voor Greetz was het doel duidelijk: geen traditionele kerstcampagne, maar een concept dat inspeelt op herkenbare situaties én uitnodigt tot interactie. Daarvoor schakelde Greetz influencer marketing agency Buro Bagsy in.

Eva Eblé van Greetz vertelt: “Kerststress was voor mij het vertrekpunt. December is vaak de drukste maand van het jaar, waardoor iets simpels als een kerstkaart sturen al snel wegvalt tussen alle andere to-do’s. Met Van De Kaart wilden we laten zien dat Greetz die stress juist wegneemt: snel, makkelijk en persoonlijk. Samen met Buro Bagsy hebben we dat inzicht vertaald naar een campagne vol herkenning, humor en echte interactie. Door het gesprek op te zoeken, bereiken én verbinden we zowel onze core doelgroep, millennial moms, als Gen Z. Dat maakt deze campagne voor mij zo sterk.”

Vera van Veen, mede-oprichter Buro Bagsy: “Voor Greetz wilden we geen brave, zoetsappige kerstcampagne maken, maar een concept dat mensen laat lachen én blijven hangen in de comments. Van De Kaart brengt herkenbare kerststress met een knipoog en zorgt zo voor entertainment op de tijdlijn. Dankzij de fijne samenwerking met Greetz is er een campagne ontstaan waarin humor, creators en community perfect samenkomen met een rode draad door alle uitingen.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht