Industry Wire

Geplaatst door ISAAC

Grolsch brengt Proefbrouwerij letterlijk naar de winkelvloer met virtual reality

Het afgelopen jaar heeft Grolsch haar Proefbrouwerij opengesteld. Deze replica van de grote brouwerij stelt de meesterbrouwers in staat om te experimenteren en te innoveren met nieuwe en bestaande bierstijlen. Sinds de openstelling zijn er al zeven speciaalbieren geïntroduceerd in geselecteerde horecazaken. Grolsch is hiermee hard op weg hun marktleiderschap binnen speciaalbier meer kracht bij te zetten. Om het verhaal rondom de Grolsch Proefbrouwerij duidelijk over te brengen aan consumenten komt Grolsch met een primeur in de supermarkt: virtual reality op de winkelvloer. ISAAC VR ontwikkelde als innovatiepartner van Grolsch deze complete virtual reality-oplossing.

Met een bijzonder display brengt Grolsch haar Proefbrouwerij letterlijk naar de supermarkt. “De Proefbrouwerij vormt het hart van onze innovatiestrategie binnen speciaalbier. Het is een ruimte waar we erg trots op zijn bij Grolsch en dit willen we graag aan zoveel mogelijk mensen laten zien”, aldus Juan Pérez Nijhuis, Trade Marketeer bij Grolsch. “Je snapt pas echt hoe speciaal de Proefbrouwerij is als je er midden in hebt gestaan. Om die reden hebben we besloten om een virtual reality-beleving in het display te bouwen, zodat je overal in Nederland even oog-in-oog met onze meesterbrouwer Marc Janssen kan staan.”

De mobiele display met de virtual reality-beleving is dit jaar te zien in supermarkten door heel Nederland. De display werd ontwikkeld in samenwerking met twee partijen. ISAAC VR, gespecialiseerd in de ontwikkeling van virtual en augmented reality-toepassingen en Vlastuin CDI, gespecialiseerd in de ontwikkeling van in-store innovaties. ISAAC VR ontwikkelde de hardware en software voor de virtual reality-beleving, die naadloos zijn geïntegreerd met het displaymeubel op de stand.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht