Geplaatst door Prappers Media

Grootste misvatting over Tiktok: het is alleen maar voor kinderen

Prappers Media heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot Tiktok expert. Na app marketing en voice marketing is TikTok de derde niche waarop het digital agency uit Amsterdam zich richt.

Tiktok groeit ontzettend snel en niet alleen in de jonge doelgroep, in vergelijkbare markten is 30% van de gebruikers ouder dan 25 jaar. Op Tiktok delen gebruikers zelf gemaakte korte video’s waarbij dansjes erg populair zijn maar ook grappen en trucs worden veel bekeken.

Het ontdekken van nieuwe content gaat op Tiktok voor het grootste gedeelte niet door het volgen van mensen of door het gebruik van hashtags. Nieuwe video’s worden voornamelijk gezien via de zogenaamde ‘Voor Jou’ pagina. Dit is een oneindige pagina van video’s waar je van boven naar beneden doorheen swiped.

Joey Scheufler, co-founder en managing director van Prappers Media, legt uit: “Deze compleet andere manier van video’s ontdekken maakt Tiktok ontzettend interessant voor marketing doeleinden. Je kunt binnen 1 dag miljoenen views op je video behalen met een nieuw account en 0 volgers.”

“Doordat je op Tiktok de grootste impact bereikt door een grote hoeveelheid content te produceren, leent het zich extreem goed om producten, services en diensten uit te leggen. Wij zijn voor een aantal klanten bezig met video’s waarin wij hun producten uitleggen. Dit doen wij op een zeer grote schaal die past bij het medium, gericht op engagement en impact. Dan moet je denken aan minimaal 60 video’s per maand. Het mooie daarvan is dat je 0,- euro uitgeeft aan de advertentie ruimte. Waar het organische bereik op Facebook en Instagram sterk afneemt, is het op Tiktok met de juiste content strategie nog gigantisch” aldus Joey.

“Om klanten goed te adviseren vind ik dat je zelf moet ervaren wat een medium kan doen. Ik heb dus een Google Home en ik forceer mijzelf echt om de smart speaker heel veel te gebruiken, meer dan normaal is, gewoon om te horen welke antwoorden hij geeft. Daardoor weet ik waar toekomstige behoeften liggen” vertelt Joey.

Hetzelfde geldt voor Tiktok zegt Joey: “Ik gebruik Tiktok momenteel heel erg veel en met succes, inmiddels hebben mijn video’s al anderhalf miljoen views. Mijn video’s zijn vrijwel allemaal informatief en ook dat slaat erg goed aan. Daarnaast is het erg interessant dat ik per dag meer 30- en 40 plussers voorbij zie komen op Tiktok. Dat is dan ook de grootste misvatting over Tiktok, dat het alleen maar voor kinderen is. Dat is echt niet waar, de impact in andere doelgroepen groeit erg hard.”