Grootste veiling verkoper op eBay begint eigen veiling site Vidax.nl

Grootste veiling verkoper op eBay begint eigen veiling site vidaxl.nl/veilingen – maar liefst 1.000 veilingen vanaf 1€.

De internationale internet retailer vidaXL is deze week begonnen met veilingen op zijn webwinkel vidaXL.nl. VidaXL is sinds 2006 actief als een pure internet speler en heeft een breed assortiment in Wonen & Tuin, Doe het zelf, Huishoud, Buitenspeelgoed en Wellness & Fitness,  tevens is de retailer werelds grootste verkoper op de veiling site eBay.

Het is dan ook een logische vervolgstap om ook veilingen op onze eigen website aan te bieden. vidaXL heeft webshops in 9 verschillende landen maar dat de primeur in Nederland valt is niet voor niets. Van oorsprong is vidaXL een Nederlands bedrijf en het feit dat eBay in Nederland nauwelijks actief is speelt ook mee. Er zijn al verschillende veilingsites in Nederland actief maar veelal gericht op failissementsverkopen en restpartijen. Op vidaXL.nl/veilingen worden uitsluitend nieuwe producten voor in en om het huis geveilt.
Volgens vidaXL is er in de markt nog voldoende ruimte voor een grootschalig aanbod van nieuwe artikelen via veilingen.

VidaXL.nl had al succesvolle dag- en weekaanbiedingen en wil met de veilingen de webwinkel nog interactiever maken, geheel in lijn met de filosofie “Groots leven voor weinig” waar vidaXL voor staat. Sinds dag 1 na de livegang van de veilingen is het een enorm succes en wordt er flink geboden door de bezoekers. “Het gaat boven verwachting.” aldus de CEO Wouter Bakker.

Alle veilingen starten vanaf 1 Euro en er worden uitsluitend nieuwe producten uit het assortiment van vidaXL en partners geveild. Er ontstaan voor de klant geen extra kosten bij de veiling en er gelden precies dezelfde voorwaarden als bij een normale koop: Gratis verzending en Gratis retour sturen.

Bieders kunnen gebruik maken van de automatische biedfunctie en hun maximumbedrag aangeven. Het systeem biedt dan automatisch mee tot dit bedrag. Een bezoeker kan een veiling op zijn volglijst zetten om de veiling nauwlettend in de gaten te kunnen houden. Natuurlijk zijn de producten ook nog steeds voor een vaste prijs verkrijgbaar.

De 230 Medewerkers van vidaXL zorgen ervoor dat elke maand 150.000 klanten in o.a. Nederland, België, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië, Ooostenrijk, Zwitserland en Zweden hun bestelling geleverd krijgen. Het assortiment van het eigen merk vidaXL telt inmiddels rond 2.000 producten.