Industry Wire

Geplaatst door GroupM

GroupM introduceert GroupM Nexus en StudioM

GroupM brengt haar digitale experts van Greenhouse, Xaxis, Plista en Finecast onder in één nieuw organisatieonderdeel met de naam GroupM Nexus. De positie van GroupM als leider in digitale performance marketing wordt hiermee verder uitgebouwd en versterkt. Binnen GroupM blijft het merk Greenhouse als vierde agency bestaan en gaat zich richten op de groeimerken van vandaag en morgen. Verder lanceert GroupM deze maand StudioM, de samenvoeging van de creatie afdelingen binnen de organisatie.

GroupM Nexus
Met de lancering van GroupM Nexus bundelt GroupM alle digitale expertise onder één dak. Door kennis op het gebied van Media, Data, Productontwikkeling en Innovatie samen te voegen, krijgen klanten toegang tot nog betere geïntegreerde expertise wat zal leiden tot performanceverbetering en verdere groei. De digital experts binnen GroupM Nexus zullen net als voorheen hun werkzaamheden via de nu vier GroupM agencies naar klanten brengen: Mindshare, Wavemaker, EssenceMediacom en Greenhouse. GroupM Nexus wordt geleid door Gaby Bruggink (COO GroupM) en Guus Beekmans (CDO GroupM).

Cross-channel performance & carrières
Maiko Valentijn, CEO GroupM onderstreept: “Met de lancering van GroupM Nexus brengen we de juiste expertise aan tafel bij onze klanten op het perfecte moment. GroupM continueert daarmee marktleiderschap als hét cross-channel performance mediabureau met één doel: groei stimuleren voor onze klanten en de merken die zij vertegenwoordigen. Nog steeds met ‘We make advertising work better for people’ als missie,” aldus Valentijn. “Zo gebruiken wij ultiem de schaal van onze organisaties om het vak van morgen vorm te geven, of het nu gaat om innovatie in media, vraagstukken over Diversity & Inclusion of over het gebruik van data. Door een sterker collectief bieden we ook nog een veel interessanter groeipad voor onze talenten die een carrière in media ambiëren.“

StudioM
De creatieve afdeling van Greenhouse, GroupM’s Motion Content Group en social agency Blossom gaan samen verder als StudioM waar 120 creatieven hun krachten bundelen. StudioM richt zich op de integratie van strategie, concept ontwikkeling en alle vormen van contentproductie voor digitale campagnes, waarbij creatie naadloos aansluit op media. Aangestuurd door Dirk Ottenheijm en Arjan Krook (co-)creëert en produceert StudioM creatieve en innovatieve content die werkt voor merken en doelgroepen en die specifiek wordt gemaakt voor het platform waarop het wordt gedistribueerd.

Greenhouse

Vanuit de belofte ‘Shape tomorrow today’ positioneert Greenhouse zich onder leiding van Merijn de Rooy als partner van de snelst groeiende merken van vandaag en morgen. Een betrokken kernteam van digitale marketingpioniers ontwikkelt toekomstbestendige groeiplannen en realiseert daarmee direct business goals. Met deze unieke marktpropositie haalt Greenhouse alles uit de ambitie en potentie van zijn klanten.

————————————————————

Einde persbericht

Over GroupM

GroupM is onderdeel van WPP en bestaat uit Mindshare, Wavemaker, EssenceMediacom en Greenhouse. Een groep van bureaus met een leidende positie in performance marketing (nummer 1, 2 en 3 volgens Comvergence Data, mei 2022) en met GroupM Nexus als in-house digitale expert hub. De positionering van GroupM is ‘To make advertising work better for people’ en zo de toekomst van het mediavak vorm te geven.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht