Hardware.Info ontwikkelt Duitse prijsvergelijker in samenwerking met Hardwareluxx

Vanaf 1 april heeft het Duitse Hardwareluxx een prijsvergelijker, die in samenwerking met Hardware.Info is ontwikkeld. De nadruk van de prijsvergelijker ligt net als in Nederland op IT-producten. Naast de integratie op Hardwareluxx.de, kunnen ook bezoekers van PC-Max.de, Hartware.net, planet3dnow.de en tweakpc.de meteen vanaf 1 april prijsinformatie zien bij artikelen op die websites. Ook technic3d.com, ht4u.net en 3dcenter.de hebben hun medewerking toegezegd. De nieuwe prijsvergelijker is te vinden op http://preisvergleich.hardwareluxx.de.

18 keer per dag actualiseren

Met de prijsvergelijker is het mogelijk om wensenlijsten te maken en producten met elkaar te vergelijken in vergelijkingstabellen. Verder is het mogelijk om een prijswekker in te stellen. Een gebruiker ontvangt dan een e-mail op het moment dat een product voor de gewenste prijs te koop is. De prijsvergelijker wordt 18 keer per dag geactualiseerd, dus de gebruiker heeft altijd de meest recente informatie tot zijn beschikking. Daarnaast zit er een tool ingebouwd waarmee de optimale prijs/shop-combinatie wordt berekend voor alle componenten die de gebruiker zoekt.

Sterke samenwerking

“Voor men tot aanschaf overgaat, gebruikt tegenwoordig iedereen een prijsvergelijker – niemand zoekt meer handmatig naar de beste prijs voor een product. We zijn er erg blij mee dat ons concept al in de ontwikkelfase zo overtuigend was dat we nu al zes sterke partners hebben in Duitsland, die onze prijsvergelijker gaan gebruiken,” aldus Dennis Bode, directeur van Hardwareluxx GmbH. Koen Crijns, directeur van Hardware.Info vult aan: “In de afgelopen jaren is onze prijsvergelijker uitgegroeid tot één  van de toonaangevende in Nederland. We zijn er trots op dat we het portaal nu samen met Hardwareluxx ook in Duitsland op de markt kunnen brengen. We zijn ervan overtuigd dat ook de Duitse hardware-liefhebbers er veel aan gaan hebben.”