Geplaatst door GeONE

Heijmans kiest voor M-Files geleverd door GeONE

Utrecht, 24 juni 2021Heijmans heeft gekozen voor M-Files als cloudoplossing voor het document- en informatiebeheer rondom zijn infra- en utiliteitsprojecten. Voor de implementatie van M-Files, het onderhoud aan het platform en de ontwikkeling van toekomstige innovaties sluit Heijmans een partnership met het Nederlandse GeONE, de grootste M-Files leverancier van Europa.

Heijmans werkt al jaren succesvol aan hun cloudstrategie, waarmee al veel stappen zijn gezet om haar projecten en medewerkers verder te digitaliseren. Met het huidige systeem bereikte Heijmans een punt waarin dit niet meer voldeed aan de flexibiliteit, schaalbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en behoeftes voor de toekomst. Om aan deze behoeftes van de organisatie te voldoen kiest Heijmans voor het toekomstbestendige platform M-Files.

Met M-Files krijgt het bouwbedrijf nieuwe mogelijkheden op het gebied van document management rondom zijn projecten. Heijmans gaat onder andere gebruik maken van uitgebreide metadata, geavanceerde workflows voor het beoordelen en goedkeuren van documenten en kunstmatige intelligentie voor het analyseren van informatie. Hiermee kan het bedrijf de levenscyclus van documenten en informatie rondom zijn projecten verder optimaliseren.

De zoektocht naar een duurzaam en flexibel platform

Leo de Cort, bedrijfsleider Proces- en Omgevingsmanagement bij Heijmans, over de keuze voor M-Files: “Als maker ligt onze focus op het verbeteren, verslimmen en verduurzamen zodat we een gezonde leefomgeving kunnen creëren. Binnen onze cloudstrategie zochten we daarom een platform dat niet in beton gegoten is, maar juist meebeweegt en zich aan kan passen aan de vraag van morgen. M-Files biedt die flexibiliteit zowel qua functionaliteiten als op het gebied van schaalbaarheid. M-Files past zich aan onze werkwijze aan en niet andersom en is bovendien enorm gebruiksvriendelijk. Dat brengt ons als organisatie verder en helpt tegelijkertijd onze medewerkers. Daarnaast tillen we met M-Files onze informatieveiligheid naar een nieuw niveau.

Langdurig partnership met GeONE voor innovaties van morgen

Het bouwbedrijf sluit een meerjarig partnership met GeONE uit Utrecht en De Cort is daar zeer enthousiast over: “Aan de hand van een uitgebreid selectieproces gingen we op zoek naar een toekomstbestendig DMS-product inclusief een strategische partner. GeONE kwam in beeld door hun bewezen trackrecord op het gebied van informatiemanagement binnen complexe en documentintensieve organisaties. Tijdens opeenvolgende selectierondes daagde GeONE ons keer op keer uit met hun aanstekelijke visie op informatiemanagement. Dankzij het strategielab van GeONE gaan we bovendien structureel profiteren van nieuwe innovaties op het gebied van M-Files en informatiemanagement.”

NOOT VOOR DE REDACTIE

Over Heijmans
Iedereen wil schone lucht, wonen in een fijne buurt, werken op een goede werkplek en veilig reizen van A naar B. Door te verbeteren, verduurzamen en verslimmen maakt Heijmans die gezonde leefomgeving. Jan Heijmans begon in 1923 als stratenmaker. Inmiddels is Heijmans een beursgenoteerde onderneming die activiteiten combineert in vastgoed, bouw & techniek en infra. Daarbij werken we veilig en voegen we waarde toe aan de plekken waar we actief zijn. Zo bouwen we samen met onze opdrachtgevers aan de contouren van morgen.

Website Heijmans

Over M-Files
M-Files is een intelligent informatiebeheerplatform dat de bedrijfsprestaties verbetert door mensen te helpen informatie effectiever te vinden en te gebruiken. In tegenstelling tot traditionele ECM-systemen (enterprise content management) of platforms voor contentdiensten (content services), verenigt M-Files systemen, data en content in de hele organisatie zonder bestaande systemen en processen te verstoren of datamigratie te vereisen. M-Files elimineert silo’s door het leveren van een in-context ervaring voor de toegang tot en het gebruik van informatie die zich in een ander systeem en andere opslaglocatie, met inbegrip van netwerkmappen, SharePoint-, bestandsdelingsdiensten, ECM-systemen, CRM, ERP en andere bedrijfssystemen, bevinden. Duizenden grote en kleine organisaties in meer dan 100 landen gebruiken M-Files voor het beheren van hun bedrijfsinformatie en -processen, waaronder NBC Universal, Rovio en SAS.

Website M-Files

Over GeONE
GeONE bestaat uit een groep enthousiastelingen die blij wordt van informatie- en documentmanagement uitdagingen van organisaties die vooruit willen. Organisaties die beseffen dat data, documenten en informatie een bepalende rol spelen in hun succes.

Waar anderen zich laten leiden door software en haar functionaliteiten, zijn voor GeONE bedrijfsprocessen het vertrekpunt. Met intelligente oplossingen optimaliseert GeONE die processen en brengen deze in lijn met bedrijfsdoelstellingen. GeONE transformeert IT-afdelingen van cost centers naar profit centers. Op die manier draagt GeONE bij aan de winstgevendheid, servicegerichtheid en het innovatievermogen van organisaties.

Website GeONE