Industry Wire

Geplaatst door BBP

Hema Merk van het Jaar tijdens uitreiking Grand Prix Content Marketing

Hema is gekozen tot Merk van het Jaar. Dat bleek tijdens de uitreiking van de prijzen van de Grand Prix Content Marketing 2024. StudioM werd Bureau van het Jaar en de Originaliteitsprijs ging naar de #ModTheVeg-campagne, een co-productie van Knorr en The Invaders, met als doel groenten populair te maken onder jongeren via gaming.

De jury van de Grand Prix Content Marketing, een initiatief van het Genootschap van Contenstrategen en vakblad MarketingTribune, beoordeelt jaarlijks het beste wat contentmarketing in Nederland te bieden heeft. Tijdens de feestelijke uitreiking in B. Amsterdam op 12 november 2024 werden de Awards, Bekroningen en Jaarwinnaars bekend gemaakt. De Awards werden uitgereikt aan de beste contentstrategieën van Nederland en belonen het structureel inzetten van content om bepaalde communicatie-, marketing- of salesdoelstellingen te halen. De winnaars kunnen Goud, Zilver of Brons winnen.

De Bekroningen zijn beloningen voor specifieke categorieën binnen contentmarketing, waarbij primair op de uitvoering werd gelet. De Bekroningen kennen twee hoofdcategorieën, te weten Creatie en Distributie. Elke hoofdcategorie is onderverdeeld in secties.

Juryvoorzitters Freek Janssen en Bram Koster waren lovend over het niveau van de inzendingen. ‘De jury was dit jaar wederom onder de indruk van het niveau van veel inzendingen. Content heeft duidelijk een vast plekje veroverd in de communicatie- en marketingmix van grote merken en kleinere organisaties. Goede content staat niet meer los van andere middelen en uitingen, maar speelt een centrale rol en versterkt alles om zich heen, van events tot advertising, sponsoring en zelfs interne communicatie. Het zijn mooie tijden voor contentprofessionals!’
Awards en Bekroningen
De Jaarwinnaars zijn:
Hema – Merk van het Jaar
StudioM – Bureau van het Jaar
#ModTheVeg (Knorr/The Invaders) – Originaliteitsprijs
De winnaars van een Gouden Award zijn:
Categorie B2B: Vodafone Business met #Techtalk, een reeks talks om de naamsbekendheid onder ondernemers te vergroten
Categorie B2C: Enexis met Vol Energie, om mensen (meer) te betrekken bij de energietransitie
Categorie B2E: VGZ met de nieuwsshow Verbinding en Vermaak, gericht op de eigen werknemers om de betrokkenheid te vergroten
Categorie Campagne: Stichting Terschellinger Ondernemersfonds met Dark Sky Terschelling: je hoeft geen astronaut te zijn om de sterren te bewonderen, dat zich richt op avontuurlijke en milieubewuste reizigers
Categorie Jongeren: Hema met hun TikTok-content, waardoor de winkelketen de bijnaam Slayma kreeg van hun jonge doelgroep
Categorie Maatschappelijk: Money Start & ING Fonds voor Schulden maken? Doe FF lekker niet, waarin ze jongeren voorlichten en waarschuwen geen schulden te maken
Categorie Non-profit: Bevolkingsonderzoek Nederland, het RIVM en KWF met Laten we het eens over BMHK hebben, dat praten over baarmoederhalskanker makkelijker moet maken.
De complete uitslag is te vinden op de website van MarketingTribune. MarketingTribune nummer 15 staat helemaal in het teken van contentmarketing en bevat een uitgebreid overzicht van alle winnende cases en waarom de jury voor die cases heeft gekozen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht