Herlancering en landelijke campagne Lazy Vegan

Vanaf nu zijn de kant-en-klare plantaardige diepvriesmaaltijden van Lazy Vegan bij alle grote Nederlandse supermarkten verkrijgbaar. Dat wordt gevierd met een re-branding en landelijke reclamecampagne. Voor de re-branding zijn hun logo, slogan, website, en verpakkingen in een nieuw jasje gestoken. Ook heeft het merk uitgepakt met een mascotte en reclamecampagne. De nieuwe stijl en campagne sluiten naadloos aan bij de missie van het merk: plantaardig eten toegankelijk, lekker, leuk én voedzaam maken voor iedereen, zodat het de norm wordt.
Vinnie, de coole en laid-back Mascotte
Voor de mascotte werd gezocht naar een symbool voor de ‘laziness’ van een ‘Lazy Vegan’. Dit werd gevonden in een sympathieke luiaard. Maar niet zomaar een luiaard. Eentje die heel erg cool en laid-back is. Vinnie, een knipoog naar oprichter Vincent Bosgraaf, combineert een laid-back leven met actie en avontuur. Of hij nu chillt op zijn surfplank, yoga beoefent of de vetste grooves draait op zijn DJ-set, Vinnie laat zien hoe je tijd maakt voor wat écht belangrijk is. Zijn motto? Good life, the easy way. In de keuken is Lazy Vegan vaak zijn voedzame vriend, die binnen 8 minuten smaakvol op tafel staat. Vinnie schittert in het nieuwe logo, op de verpakkingen en als hoofdrolspeler op de nieuwe website en in de ontwikkelde reclamecampagne.
‘Good life, the easy way’
De nieuwe slogan, ‘Good life, the easy way’, vat de filosofie van Lazy Vegan perfect samen.
Snel, lekker en gezond eten op drukke dagen én goed zijn voor de planeet. De doelgroep van het merk kiest bewust voor 100% plantaardige maaltijden zonder concessies aan smaak of voedzaamheid. Zo creëer je met een gerust hart een moment van rust in je drukke leven – of zoals Lazy Vegan het noemt: een vleugje Laziness.
Landelijke campagne en verkrijgbaar in heel Nederland
Voor de herlancering wordt groots uitgepakt met een landelijke campagne. In de uitingen is Vinnie dingen aan het doen die hij écht leuk vindt. Zo surft hij ontspannen op zijn plank, waarna hij een Lazy Vegan maaltijd klaarmaakt. De commercial wordt ingezet via tv, digitale kanalen en social media. Vanaf 15 januari is de tv commercial te zien rondom de on demand afleveringen van Winter vol Liefde. De campagne is ook een viering van het feit dat de producten van het merk nu overal in Nederland te koop is. De Lazy Vegan maaltijden zijn vanaf nu namelijk verkrijgbaar bij alle grote supermarkten in Nederland, waaronder Albert Heijn, Jumbo, Dirk, Plus, Picnic, Coop en Flink. Deze stap markeert een nieuwe fase voor de Amsterdamse scale-up, die plantaardig eten nog toegankelijker wil maken en tegelijkertijd bijdraagt aan een betere wereld.
Credits
Voor deze merk herlancering en campagne werkte Lazy Vegan samen met: Sikko Gerkema van Ceci n’est pas un bureau als Creative Director/Copy en Kim Kamperman van De Ontwerpschuur als Creative Director/Design, Kevin Johnson van Brandglow als Merk Strateeg, Volstok als Animation Agency, Tambr als Sound Agency, Milouska Meulens als Voice Over, Shopnotch als website Agency en MBuy als Media Bureau.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.