Industry Wire

Geplaatst door Higuita

Higuita lanceert nieuw advertentiekanaal Marcelvanroosmalen.nl

Mediabureaus opgelet, want het advertentielandschap heeft er sinds vandaag een nieuwe speler bij: www.marcelvanroosmalen.nl. Marcel van Roosmalen is de eerste Nederlandse schrijver die advertentieruimte aanbiedt via zijn eigen website.

Op de website van de schrijver en columnist (o.a. NRC, Media Inside, De Nieuws BV) kun je bannerruimte kopen waarin Marcel jouw product, bedrijf of merk aanprijst. Je kunt kiezen voor een small, medium of large advertentiepakket waarbij Marcel zich in meer of mindere mate aan je merk verbindt.

Creatief digitaal bureau Higuita

Het mediakanaal is ontwikkeld door het creatieve bureau Higuita, dat in 2020 is gestart door o.a. Tom Hoogenboom en Niek Eijsbouts. Hoogenboom: “Jarenlang intensief marktonderzoek toont een groeiende trend dat steeds meer mensen een stukje Marcel willen of zich aan zijn persoonlijkheid willen verbinden. En wie zijn wij om niet in deze behoefte te voorzien in het alsmaar uitdijende medialandschap?”

Marcel zelf: “Eindelijk kan ik nu ook op commercieel vlak toegevoegde waarde bieden. Dit levert voor elk zichzelf respecterend merk gegarandeerd een paar extra views op.”

Gelijktijdig zijn er sinds vandaag ook onderbroeken van Marcel in omloop. Elke onderbroek heeft een qr-code die vervolgens een column afspeelt op de site van Marcel. De onderbroeken zijn te koop via de website en Pockies.nl

Geïnteresseerde adverteerders kunnen zich aanmelden via de site. Er wordt wel eerst geverifieerd of je een Marcel-adept bent, met een van zijn persoonlijke captcha’s.

Over Marcel

Marcel van Roosmalen (Arnhem, 1968) is Druktemaker in De Nieuws BV op Radio 1 en maakt samen met Gijs Groenteman de talkshow Media Inside. Hij is maker van de succesvolle podcasts De Krokante Leesmap, De gijzeling van Gladbeck en Radio voor de gewone man, columnist voor NOS Studio Sport en NRC Handelsblad, schrijver voor o.a. Hard Gras en De Correspondent en auteur van o.a. de #1 bestseller ‘Theo Janssen: Marcel van Roosmalen op pad met de dikke prins’ (2019). In februari 2021 verscheen ‘Mijn legendarische moeder overleeft alles’.

Over Higuita

Higuita is het Amsterdamse creatieve bureau dat zich specialiseert in merkcommunicatie en digital development. Het is opgericht door vier generatiegenoten met samen een jarenlange ervaring bij zowel digitale als creatieve bureaus. Higuita bedenkt communicatie die altijd verrast en combineert dit met de in-house ontwikkeling van digitale producten die weten te converteren. Het bureau doet dit sinds 2020 voor o.a. USG People, Marktplaats, Huzzy en Hable. www.higuita.amsterdam

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht