Geplaatst door Hitachi Data Systems

Hitachi Data Systems breidt partnership met Symantec uit met de levering van oplossingen voor informatiebeheer en gegevensbescherming

Enterprise-klanten zijn steeds vaker op zoek naar een end-to-end oplossing van een enkele leverancier voor het oplossen van hun problemen rond gegevensbescherming en -retentie. De stijging van de grootschalige data-analyses en het concurrentievoordeel dat deze opleveren, zorgen ervoor dat data steeds waardevoller worden. Ten gevolge hiervan nemen de noodzaak om gegevens te beschermen en de complexiteit toe, terwijl de budgetten kleiner worden. Met deze uitbreiding van de bestaande partnerovereenkomst met Symantec kan HDS klanten nu de beste informatiemanagementoplossingen, -software en -diensten bieden.

Symantec NetBackup en Enterprise Vault zijn direct via HDS of via Hitachi TrueNorth Partners beschikbaar voor klanten in EMEA, Noord- en Zuid Amerika en Azië. HDS en TrueNorth-partners hanteren een gefaseerde strategie voor databescherming en werken samen met klanten aan geavanceerde oplossingen voor databescherming en -herstel, op basis van datamanagement.

“Met de combinatie van Enterprise Vault en het Hitachi Content Platform kunnen we de kosten voor opslag terugbrengen, nemen backups minder tijd in beslag en kunnen ze voldoen aan zowel wettelijke als bedrijfsmatige regels”, zegt Frederik Schröder, Country Manager Nederland voor Hitachi Data Systems. “Dankzij deze holistische aanpak kunnen klanten uitdagingen aangaan op het gebied van de snelle groei van data en toenemende servicebehoeften, terwijl ze de risico’s op het gebied van dataverlies terugdringen, evenals de beheerkosten. Samen met Symantec bieden we nu een volledig geïntegreerde oplossing voor het beschermen en archiveren van data, die klanten bij één leverancier kan afnemen. Omdat de totaaloplossing door HDS is getest en gecertificeerd en wordt ondersteund door de wereldwijde supportorganisatie van Hitachi Data Systems, kunnen klanten rekenen op een snelle time-to-value. Het resultaat is een efficiënte en gemakkelijk te beheren oplossing die de hoogst mogelijke data-integriteit biedt.”

Deze aankondiging maakt deel uit van de strategie van HDS om zich te ontwikkelen van
’s werelds meest geavanceerde aanbieder van data-infrasturen tot een leider op het gebied van datamanagementsoftware, -diensten en-infrastructuur. Deze transformatie wordt onderstreept door recente aankondigingen, waaronder de beschikbaarheid van het Hitachi Content Platform op de Verizon Cloud, en de OEM-overeenkomst met SAP.