Industry Wire

Geplaatst door Inside Network

Hoe je de data van Google Search Console kunt gebruiken voor optimalisatie van Google Ads en vice versa

Door in Google Search Console te kijken welke zoekopdrachten het meest uitgevoerd worden en in Google Ads welke zoektermen het meest gezocht zijn, kun je ervoor zorgen dat zowel voor je website als voor jouw advertententiecampagne de meest gebruikte zoekwoorden ingezet worden om het maximale uit de SEO te halen. Zo kun je ook zien welke zoekwoorden het minst scoren en deze vervangen door andere, betere zoektermen, van welk platform dan ook, om jouw CTR (klikfrequentie) te verhogen.

Zoekwoorden en –opdrachten

Als je erachter komt welke zoekwoorden goed scoren, is dat de eerste stap in het verbeteren van jouw website en van de zoekresultaten van jouw advertenties. Zoekopdrachten die hoog scoren en waarop veel geklikt wordt, bevatten populaire zoektermen en zullen iedere maand meer mogelijke bezoekers voor jouw website opleveren. Als je eenmaal de zoekopdrachten weet te achterhalen die minder hoog scoren, is dit tevens een uitstekende gelegenheid om dat te vertalen naar jouw advertentiecampagne op Google Ads en om jouw website te optimaliseren.

Hoe je de hoogst scorende zoekwoorden kunt vinden in Google Search Console

Als je Google Search Console gaat gebruiken, kun je de zoekopdrachten efficiënt onderverdelen naar de gemiddelde score op de resultatenpagina met behulp van de Queries Report-tool. Zoekopdrachten zijn een krachtige tool voor SEO, omdat deze zoekwoorden bevatten die mogelijke bezoekers gebruiken. Op zoekopdrachten die hoog scoren zal vaker geklikt worden, omdat ze bovenaan de resultatenpagina staan en dus een hogere CTR zullen hebben. Het achterhalen van de meest succesvolle trefwoorden in een zoekopdracht en deze vervolgens gaan toevoegen aan je Google Ads-account, zal de resultaten van jouw advertentiecampagne op Google Ads zeker verbeteren.

Hoe je de hoogst scorende zoekwoorden kunt vinden in Google Ads

Als je werkt met Google Ads, kun je jouw zoekwoorden terugvinden in de overzichtspagina middels het vakje “Keywords”. Je kunt nu je zoekwoorden onderverdelen naar het aantal kliks of naar de CTR-waarde om de meest gebruikte zoekwoorden te vinden. Als het om relevante zoekwoorden gaat, kun je deze trefwoorden het beste gaan gebruiken op jouw website, omdat deze jouw website hoog laten eindigen op de resultatenpagina en een groter aantal kliks bezorgen, waarvan je de CTR kunt volgen in Google Search Console.

Goede SEO is van groot belang om meer bezoekers naar jouw website te laten komen. Door de combinatie van Google Search Console met Google Ads en door het gebruik van zoektermen met hoge scores en hoge CTR kun je ervoor zorgen dat meer bezoekers naar jouw website komen. Nog meer tips nodig? Kijk dan op Inside Network.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht