Industry Wire

Geplaatst door Kumpany

Holland Casino haakt in op Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix

Holland Casino heeft als Official Event Supplier van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix een impactvolle merkactivatie neergezet. De activatie is een reusachtig roulettewiel op de rotonde bij het circuit in Zandvoort, met alle coureursnummers en natuurlijk een Oranje 33. Het roulettewiel is een van de creatieve assets van de Holland Casino sportzomer campagne ‘Alles op Oranje’, ontwikkeld door Merkactivatiebureau Kumpany. Dankzij deze campagne omarmde Holland Casino de oranje sportzomer, bijvoorbeeld met inhakers tijdens het EK voetbal, Tour de France, de Olympische Spelen en dus komend weekend ook tijdens de Formule 1.

Alles op Oranje
Met het overkoepelende thema ‘Alles op Oranje’ wil Holland Casino alle oranje sportevenementen deze zomer – van het EK voetbal tot de Olympische Spelen en de Formule 1 op Zandvoort – verbinden. De activatie, die naadloos past op het speljargon van het casino maakt het thema rond. De campagne werd al eerder in juni geïntroduceerd met onder andere de single ‘Alles op Oranje’ van Gerard Joling en Jeroen van der Boom, geproduceerd door Eric van Tijn. Vervolgens activeerde Holland Casino het thema in al haar veertien vestigingen, maar ook tijdelijke aanpassingen van het Holland Casino-logo, outdoor uitingen, social inhakers, gastcommunicatie en in/near store activaties in de vestigingen. Daarnaast heeft Holland Casino zich als Official Event Supplier verbonden aan de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix op het circuit van Zandvoort, waar de campagne tijdens het komende raceweekend duidelijk te zien is. Onder andere door het enorme roulettewiel op de rotonde naast het circuit, aangepaste logo’s op de vestiging in Zandvoort en VIP Hospitality op het circuit.

Dave Frauenfelder, Manager Brand Holland Casino: “Holland Casino, Zandvoort en Formule 1 zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Na 36 jaar is de Formule 1 terug op het iconische circuit van Zandvoort. Holland Casino Zandvoort is het allereerste casino in Nederland en opende in 1976 zijn deuren. Dat wij ons als official partner aan de Heineken Dutch Grand Prix hebben verbonden, past bij onze ‘Leef Spannend’ positionering. En die oranje trots wil Holland Casino natuurlijk uitstralen. Dit heeft geresulteerd in onder andere het enorme roulettewiel, wat momenteel een echte eyecatcher is in Zandvoort. Het merkactivatiebureau Kumpany heeft ons daar ontzettend goed mee geholpen. We hebben samen de regie uitgezet voor deze campagne en het Big Idea tot leven kunnen brengen bij onze gasten en collega’s. Samen met partners The Social Club, Stu&Dio en Dentsu hebben we ervoor gezorgd dat het hele concept ‘Alles op Oranje’ scoort op alle fronten.”

Jasper Admiraal, Managing Director Kumpany: “De uitdaging zat voor ons in het vinden van een koppeling tussen Holland Casino en sport, zonder dat er gebruik werd gemaakt van de typische sport-assets; zoals bijvoorbeeld de sporters zelf. Een andere uitdaging was het momentum van het Oranje-sentiment, met een thema dat tijdens de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix in Zandvoort nog steeds geactiveerd kan worden. Nu zetten wij samen met Holland Casino álles op een ‘oranje’ race komend weekend!”

Opbouw roulettewiel: https://vimeo.com/592764649

Meer informatie: www.kumpany.nl | www.hollandcasino.nl/allesoporanje

Klant: Holland Casino
Verantwoordelijk bij klant: Dave Frauenfelder, Sef Sprangers, Janine Kuperus
Bureaus: Kumpany
Business owner: Jasper Admiraal
Creative Director: Auke van Rossum
Strategie/concept: Joey Hullegie, Floris Kruijer
Project Management: Larissa Clemens
Muziekproducer: Eric van Tijn
Media: Dentsu

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht